دوشنبه 16 مهر 1403

حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم غیرممکن است / ضرورت جدیت برخورد با مفسدان اقتصادی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم غیرممکن است / ضرورت جدیت برخورد با مفسدان اقتصادی

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و پرهزینه است و تجربه گذشته و بین المللی نشان داده هر کاری با مردم انجام شده موفق تر بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی و فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: دشمن قصد فشار بر مسائل معیشتی را دارد تا از این طریق به اهداف خودش برسد پس باید متناسب با جنگ اقتصادی و فشار دشمن حرکت کنیم و قوانین و ساختار و اراده ها باید در این راستا حرکت کند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید برنامه ها و تصمیمات تنظیم شود افزود: در مجلس شورای اسلامی باید مسائل تبیین شود البته برخی مسائل ملی است اما اگر مجموعه مدیران استانی مشکلات را احصا و اولویت بندی کنند مؤثر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: در قوای کشور اراده و عزم برای رفع مشکلات وجود دارد و اعتقاد داریم قادر هستیم و ظرفیت های مختلف موجود است لذا باور کنیم امروز در این فعالیت اقتصادی جهاد در برابر دشمن است و کمک به ارزش ها است و جلوگیری از آسیب ها محسوب می شود.

وی افزود: اشتغالزایی و افزایش تولید داخل با کاهش آسیب های اجتماعی در ارتباط مستقیم است و اگر بدانیم این امری مقدس است نوع نگاه تفاوت پیدا میکند و دارای منافع اخروی است و از جمله اولویت های اقتصادی ایجاد بستر و امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار است تا فعال اقتصادی بداند برای سرمایه گذاری امنیت پایدار دارد و فردا با بخشنامه و انفعالات کوچک همه چیز عوض نمی شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و پرهزینه است و تجربه گذشته و بین المللی نشان داده هر کاری با مردم انجام شده موفق تر بودیم و اصلا نمی توان مردم را کنار بگذاریم و با امکانات دولت تمام مشکلات رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی از جمله امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار باید عملیاتی شود افزود: یکی از راه حل ها این است که هر کدام از مسئولان استانی و شهری حرف ها و مسائل را مطالبه و پیگیری کند و رسانه ها به شیوه احسن مطالبه گری کنند و باید از مسئولان دنبال شود تا به نتیجه برسد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه های مختلف و مردم و فعالان اقتصادی وظایفی دارند و توقع نباید داشت هر دستگاه وظیفه همه را محقق کند لذا باید همفکری شده تا با هم مسائل مرتفع شود.

وی افزود: هدایت، حمایت و نظارت از جمله وظایف اصلی دولت است و باید کمتر دخالت صورت بگیرد تا مشکلات مضاعف ایجاد نشود و اگر نیاز به اصلاح مقررات دارد باید همه در میدان بیایند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اختلافات فعالان با دستگاه های حکومتی خاطرنشان کرد: در استان گارگروهی ایجاد شود تا اختلافات دستگاه ها کمک شود تا مرتفع شود و از اقدام فسادانگیز و خلاف جلوگیری شود.

وی افزود: فرایند امور سخت و پرهزینه و همراه با فساد در کارگروه های مشترک استان قرار بگیرد و پیگیری و مرتفع شود و تسریع در صدور مجوزات از جمله اموری است که اقدام حکومتی نیاز دارد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تأکید بر این مطلب که بین خلاف و جرم و جرم های کیفری و حقوقی تفاوت است گفت: اگر پرونده‌ای از دستگاهی آمده شاکی و دستگاه نظارتی برای تخلفات مدارک خودشان را ارائه بدهد و باید نسبت به امنیت اقتصادی سرمایه‌گذاران دغدغه مند باشیم و فعالان اقتصادی را راهنمایی حقوقی شود و در این راستا صنوف و اتحادیه ها فعال شوند.

وی افزود: البته کسی در شرایط جنگ خیانت می کند باید با جدیت و شدت بیشتری برخورد شود لذا باید با مفسدان اقتصادی برخورد متناسب صورت بگیرد.

انتهای پیام /