سه‌شنبه 17 مهر 1403

حمایت از 3 هزار خانواده زندانی در یزد / کمک 7 میلیاردی به خانواده‌های زیرپوشش

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حمایت از 3 هزار خانواده زندانی در یزد / کمک 7 میلیاردی به خانواده‌های زیرپوشش

حدادزاده، داداستان عمومی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد بخشی از جرائم توسط خانواده زندانیان انجام می‌شود، گفت: مسائل موجود سبب افزایش چتر حمایتی انجمن‌ها شد و اکنون بیش از 3 هزار خانواده زندانی توسط انجمن‌های متولی حمایت می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا حداد زاده دادستان عمومی استان یزد، شامگاه یکشنبه در همایش حمایت از خانواده زندانیان، با اشاره به فعالیت‌های سه مجموعه حمایتی پیرامون موضوع زندان اظهار داشت: بنیاد تعاون زندان متولی بحث اشتغال زندانیان، ستاد دیه متولی پرداخت و رفع و رجوع بدهی بدهکاران مالی و انجمن حمایت از زندانیان متولی حمایت خاص از خانواده زندانیان و خود زندانیان است.

دادستان یزد با تاکید بر فلسفه رونق انجمن ها و تاکید دادستانی بر فعالیت آنها افزود: همواره بحث زندانیان و خانواده آنها یکی از چالش‌های بزرگ است و با تاکید ریاست اسبق و کنونی قوه قضائیه بر این اصل که هر جا نیاز است با مجرم برخورد شود و بنابر آموزه های دینی، از خانواده آنها به ویژه خانواده های نیازمند حمایت شود.

وی عنوان کرد: این رویکرد مهم توسط قوه قضاییه دنبال شد و شرایط و اتفاقات ناگوار جامعه بیانگر این مسئله بود که خانواده زندانیان منشاء بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی هستند.

حدادزاده با بیان اینکه در استان یزد بخشی از جرائم توسط خانواده زندانیان انجام می‌شود، بیان کرد: حساسیت بسیاری در این زمینه به وجود آمد و باعث شد که بیش از 3 هزار خانواده زندانی توسط انجمن‌های متولی این امر حمایت شوند تا منشاء آسیب برای جامعه و جوانان نشوند و 750 خانواده در شهرستان یزد شناسایی شد.

دادستان یزد افزود: منابع درآمدی انجمن‌های متولی در این امر بخشی از خیرین و بخشی از منابع ثابت درآمدی انجمن حمایت از زندانیان است.

حدادزاده منابع درآمدی انجمن را پارکینگ عدالت، استخر عدالت، آموزشگاه میزان و... خواند و بر مسئله تقویت منابع ثابت درآمدی تاکید کرد و گفت: مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی برای حمایت از خانواده زندانیان در سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد تومان بود که این خود بسیار حائز اهمیت است.

وی آزادسازی چند زندانی، تهیه بسته های معیشتی، پرداخت برخی از هزینه های ملزوم خانواده زندانیان و... را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته خواند و تاکید کرد: در بحث حمایت از خانواده های زندانیان، شناسایی بسیار دقیقی انجام شده است و از مددکاران بسیاری در این زمینه بهره گرفته شده است.

دادستان یزد به کمک های غیر نقدی انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: این کمک ها شامل کمک های حقوقی، بررسی وضعیت زندانیان از حیث نقل و انتقال زندانیان، مشاوره و کمک های مددکاری است.

حدادزاده با اشاره به بحث نقل و انتقال زندانیان غیر بومی و اتباع، افزود: با پیگیری های انجام شده با وزارت امور خارجه، نزدیک به 300 زندانی اتباع به کشورهای خودشان انتقال داده شدند.

وی بحث فروش صنایع دستی زندانیان را مسئله مهمی دانست و عنوان کرد: درآمد اکثر خانواده زندانیان از فروش صنایع دستی زندانیان است و مسئله فروش این صنایع دستی بسیار حائز اهمت است.

دادستان یزد با بیان اینکه در مواجه با جرائم سنگین رویکرد دادستانی و زندان نسبت به زندانی حمایتی نیست، اظهار داشت: رویکردها و تبیین آنها در مواجه با زندانیان جرائم سنگین حمایتی نیست اما نباید نسبت به حمایت از خانواده آنها غافل شد.

انتهای پیام /