سه‌شنبه 29 خرداد 1403

حمایت مجمع نمایندگان ادوار مجلس از مسعود پزشکیان / جبهه ایران اسلامی کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کرد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حمایت مجمع نمایندگان ادوار مجلس از مسعود پزشکیان / جبهه ایران اسلامی کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کرد

در بیانیه مجمع نمایندگان ادوار مجلس آمده است: کاندیداتوری مسعود پزشکیان می تواند فرصتی برای مردم در جهت نشان دادن قدرت ملی و تقویت جامعه مدنی در برابر حاکمیت یکدست تمامیت خواهان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از نامزدی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به روایت ایلنا، در متن این بیانیه آمده است؛ بنام خداوند جان و خرد ملت بزرگوار و عزتمند ایران درشرایطی که کشورمان بدلیل اعمال سیاستهای تنگ نظرانه وانحصارطلبانه بویژه در چند سال اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط خارجی در وضعیت نامطلوب و دشواری قرار گرفته و سایه شوم تحریمهای گوناگون بر زندگی و معیشت اکثر مردم آنها را در تنگنای شدید قرار داده است به علاوه فشارها و تحمیل های غیر منطقی بر سبک زندگی مردم را در فشار و رنج مضاعف قرار داده است در چنین شرایطی در آستانه انتخاباتی زود هنگام قرار گرفته ایم که با توجه به حضور و کاندیداتوری دکتر مسعود پزشکیان میتواند فرصتی برای مردم در جهت نشان دادن قدرت ملی و تقویت جامعه مدنی در برابر حاکمیت یکدست تمامیت خواهان باشد. اینک با توجه به ویژگی های دکتر مسعود پزشکیان از قبیل: - باور عمیق دینی و اعتقادی - پاکدستی، ساده زیستی و فسادستیزی - باور به حقوق اساسی مردم و آزادی های اجتماعی - تخصص و مجهز بودن به دانش روز - تجربه گرانقدر ایشان در ریاست دانشگاه، وزارت بهداشت و درمان (در دوره اصلاحات) و نمایندگی چند دوره مردم در مجلس - معتقد و پیگیر گشایش در سیاست خارجی و روابط بین الملل و تعامل سازنده با دنیا و رفع تحریمها - مدافع حقوق همه ملت از اقوام و مذاهب و... و رفع تبعیض های ناروا اعم از قومی، نژادی، مذهبی و جنسیتی - دغدغه مند معیشت و زندگی عزتمندانه عموم مردم به ویژه معلمان، کارگران، کارمندان، بازنشستگان و سایر اقشار

مجمع نمایندگان ادوار مجلس به عنوان عضو جبهه اصلاحات ایران و همگام با این جبهه در انتخابات 8 تیر به دکتر مسعود پزشکیان رای می دهد. امید است با حضور شکوهمند مردم آگاه ایران، فصل جدیدی در جهت رفع انسداد، حل مشکلات و توسعه همه جانبه کشور آغاز گردد.

جبهه ایران اسلامی کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کرد

جبهه ایران اسلامی با صدور بیانیه ای از سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به روایت ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: «باعنایت به برگزاری زودهنگام انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در پی شهادت رئیس جمهور انقلابی، محبوب و مردمی سید محرومان و همراهان خدوم کشور عزیزمان در شرایط انتخاب خطیر و مهم دیگری قرار گرفته و در راستای تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت مشارکت ملی جبهه ایران اسلامی بابهره گیری از توانمندی خود در سراسر کشور پس از بررسی شرایط اقتصادی و عمومی جامعه که نیاز به تداوم خط خدمت به ملت شریف ایران می باشد که پس از بررسی سوابق علمی اجرایی و توانمندی نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان با اکثریت آرا شورای مرکزی و دبیران استان‌ها نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح مورد حمایت این جبهه اقدام نمود.

به تبع آن نظر جبهه به محضر عزیز و شریف ملت ایران اعلان می‌گردد. بی تردید حل مسائل معیشتی مدیریتی، مسئله مسکن، همچنین ارزان سازی دارو و خدمات بهداشتی و پزشکی و در ادامه ساماندهی معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور بخشی از مطالبات مهم و اکثری مردم عزیز است که جبهه ایران اسلامی خود را ملزم به پیگیری خواسته های به حق مردم شریف از دولت چهاردهم می داند.

اینک با توجه به فرمایشات و منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر انتخاب رئیس جمهور فعال پرکار آگاه و معتقد به اصول انقلاب اسلامی، با بررسی سوابق اجرایی موفق جناب آقای سعید جلیلی در حوزه‌های مختلف، این جبهه تمام تلاش خود را در جهت حمایت و معرفی صحیح ابعاد شخصیتی، اجرایی و اعتقادی ایشان به عمل خواهد آورد تا مردم شریف مان در فضای سالم و شفاف اطلاع رسانی بتوانند نسبت به انتخاب اصلح همت گمارند. سربلندی ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان خواستاریم.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1919718