چهارشنبه 11 مهر 1403

حمایت نخبگان از فلسطین حیاتی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حمایت نخبگان از فلسطین حیاتی است

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویان علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این موضوع تاثیر زیادی در تغییر رویکرد دولت‌ها خواهد داشت. اکنون هم افزایی بسیار جالبی اتفاق افتاده است.

وی گفت: اکنون 143 کشور رای به تشکیل کشور فلسطین داده‌اند. زمانی که فرهیختگان در دانشگاه با اعتراض خود به جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان می‌دهند و دستگیری و بازداشت آن‌ها در دانشگاه اتفاق می‌افتد، یک هم افزایی مهم و حیاتی به وجود می‌آید.

قنادباشی اظهار کرد: بسیاری از دولتمردان برای دانشگاه‌های آمریکا اعتباری قائل هستند زمانی که دانشگاه‌ها و فرهیختگان وارد صحنه می‌شوند از تاثیر اعتراضات آن‌ها در افکار عمومی خود می‌ترسند. پیش از این سعی می‌کردند حمایت از فلسطین را مهر و برچسبی برای افراد کنند و بگویند آنها افراطی هستند و افراد خاصی از فلسطین حمایت می‌کنند، اما از زمانی که دانشگاه‌ها وارد صحنه شدند دیگر نمی‌توانند دروغ بگویند و این موضوع مسئله‌ای جهانی شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: پشتوان دولت‌ها نخبگان هستند و نخبگان هم به پشتیبانی دولت‌ها اقداماتی انجام می‌دهند و اینکه وارد عرصه‌های دیگری هم می‌شوند، می‌توان گفت این خیزش دانشگاهی در آمریکا و سایر کشور‌ها پشتوانه مهمی برای حماس و فلسطین است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی