یک‌شنبه 8 مهر 1403

حوادث چهارشنبه‌سوری | 373 مصدوم و 19 فوتی تاکنون / قطع عضو 54 نفر

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حوادث چهارشنبه‌سوری | 373 مصدوم و 19 فوتی تاکنون / قطع عضو 54 نفر

رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین و فوتی‌های "چهارشنبه‌سوری" را اعلام کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "چهارشنبه‌سوری" یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است. در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث و مصدومین "چهارشنبه‌سوری" ارائه می‌شود:

* تا ساعت 10 صبح 23 اسفند:

جعفر میعادفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در کشور از اول تا 23 اسفند امسال اظهار کرد: تا ساعت 10 صبح روز 23 اسفند تعداد 373 نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شده و فوت کرده‌اند که از این تعداد 56 نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و 5 نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند.

وی افزود: از این تعداد 278 نفر درمان و ترخیص شده‌اند؛ بیشترین مصدومین مربوط به استان‌های تهران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی بوده است.

14 فوتی در حوادث چهارشنبه سوری امسال / 42 نفر دچار قطع عضو شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: تاکنون 54 نفر دچار قطع عضو شده‌اند، چشم 90 نفر آسیب دیده و 134 نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری دچار سوختگی شدند.

میعادفر با بیان اینکه تاکنون 16 نفر در این حوادث فوت کردند، تصریح کرد: هفت نفر از فوتی‌ها در تبریز، پنج نفر در تهران، دو نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در این حوادث یک دستگاه آمبولانس اورژانس نیز دچار آسیب‌دیدگی شده است.

این خبر تکمیل می‌شود...