دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سه اثر مرحوم آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه آبادی پس از هفتاد سال از درگذشت این عالم ربانی رونمایی می‌شود. «الأذان و الاقامه» شرح فقراتی از اذان و اقامه، «العقل و الجهاله» شرح معیار انسانیت بر اساس حدیث عقل و جهل، «الکشف و الرساله» تفسیر آیات منتخب درباره نبوت عناوین این سه اثر است که نسخه خطی آن‌ها بیش از هفتاد سال پس از درگذشت آیت‌الله شاه آبادی در...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: استاد سمیعی قلم بسیار هنرمندانه‌ای داشت، پاکیزه می‌نوشت و نثر فارسی او برای ما الگو بود و وی فقط نویسنده نبود بلکه نثر فارسی را می‌فهمید و متفکر بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مراسم عمامه گذاری 30 تن از طلاب حوزه علمیه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و در محل دفن آیت الله سلیمانی توسط حجت الاسلام و المسلمین عابدینی برگزار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم میهن به مناسبت فرارسید سالگرد ترور استاد مرتضی مطهری گفت‌وگویی با علی مطهری فرزند او انجام داده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: من از این حوادث و حوادث دیگر به ائمه جمعه گفتم بی توجهی به حفاظت خیلی کار خطرناکی است و اکنون بعد از این اتفاق پیشنهاد می‌کنم که ائمه جمعه دفاع شخصی را یاد بگیرند و بدانند دشمن غفلت نمی‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس این اخبار، «اورخان محمدف» و «توحید ابراهیم بیگی» دو روحانی شیعه و از رهبران گروه «حسینیون نهضت مقاومت اسلامی آذربایجان» نزدیک به یک هفته پیش در قم بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری مهر

قم - عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فقه ما مقدمه فقه اجتماعی است تا ما بتوانیم جامعه را جامعه عابد تربیت کنیم و باید رشته‌های مختلف فقهی را خوب آموخته و به دنیا ارائه دهیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیت الله بروجردی گفت: همه شنیدید دیروز این دو طلبه بیچاره در خیابان صفاییه، یک ماشین به آنها زده بعد [آن فرد] دیده با زیر گرفتن کاری صورت نگرفته پیاده شده با چاقو به گردن و شکم یکی از این دو طلبه زده است. گناه او چیست؟ تقصیر او چیست؟

وب‌گاه عصر ایران

آقایان مسئول! وعده‌های توخالی ندهید! این بی‌اعتمادی مردم را بیشتر نکنید! ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم، مرکز حوزه علمیه، در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند و بعد برای اینکه اطمینان پیدا کنند که ضربه کاری شده، پیاده بشوند و با چاقو هم کار خود را تکمیل کنند! این بوده نظری که مردم به ما داشتند؟!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اگرچه بحث‌های زیادی پیرامون علی لاریجانی به خصوص در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 پیش آمد و برخی رقبای او موضوع مهاجرت فرزندانش به خارج از کشور و برخی موضوعات مالی را مطرح کردند، اما خبر پر سر و صدا و جدی درباره منابع مالی او تاکنون منتشر نشده یا دامنه وسیعی پیدا نکرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله علوی بروجردی گفت: ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم، مرکز حوزه علمیه، در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند و بعد برای اینکه اطمینان پیدا کنند که ضربه کاری شده، پیاده بشوند و با چاقو هم کار خود را تکمیل کنند! این بوده نظری که مردم به ما داشتند؟!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طرح این موضوع که کدام چهره سیاسی چه میزان منابع مالی در دسترس دارد به خصوص چهره‌هایی که دیگر فعالیت عینی چندانی نیز ندارند شاید مساله قابل توجهی نباشد یا در زمان‌هایی مورد بحث قرار بگیرد که این چهره‌ها برای حضور در عرصه میدان سیاست آستین بالا می‌زنند، اما در مورد چهره‌های سیاسی حاضر در دولت که در مواجهه با رانت‌های مخالفت قرار دارند، این موضوع اهمیت بسیاری می‌یابد و نیازمند تحقیقات...