دوشنبه 16 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه عرشه آنلاین

زدواج کردن با زنان بیوه یعنی خانم‌هایی که همسرشان فوت کرده است یک امر طبیعی و رایج است؛ اما این ازدواج، دارای شرایط خاصی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که ولو در حالت تحریم انتخابات از سوی یک جریان خاص سیاسی و کاهش میزان مشارکت نیز اما پای رأی مردم و رعایت مُر قانون ایستاده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در سال 2021 میلادی نتیجه یک مطالعه بزرگ انجام شده توسط دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان داد که در سن 60 سالگی تغییر رژیم غذایی "متوسط" سرشار از غذا‌های فرآوری شده و گوشت قرمز به رژیم غذایی سالم سرشار از غلات، حبوبات و آجیل می‌تواند تقریبا یک دهه به طول عمر فرد بیافزاید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو جامعه مدرسین گفت: شکی نیست که حجاب یک معروف و لازم شرعی است. متأسفانه گاهی گفته می‌شود: حجاب ریشه قرآنی ندارد، در حالی که این سخن اشتباه است. درباره حجاب آیه «وَ لیَضرِبنَ بِخُمُرِهِنَ عَلی جُیُوبِهِن‌» و آیاتی از این قبیل در قرآن وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع نهی از منکر در خصوص حجاب، گفت: اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانه ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عده‌ای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود. اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر صمت در خصوص ثبت‌نام و فروش اقساطی خودرو و زمان تحویل خودروهای وارداتی توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آیت الله ابوالقاسم علیدوست گفت: آن آقایی که می‌گوید «دشمن روی حجاب و ولایت فقیه دست گذاشته است و اگر حجاب را بردارد، ولایت فقیه هم می‌رود»، آیا این شخص با این سخن خدمت می‌کند؟ ممکن است افرادی بگویند خب سراغ عدم حجاب برویم، چون با ولایت فقیه مشکل دارند! نمی‌شود بگوییم همه مردم طرفدار ولایت فقیه هستند؛ واقعیات را نمی‌شود انکارکرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رسان های اسرائیلی اعلام کردند که رضا پهلوی به زودی به سرزمین‌های اشغالی خواهد رفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به حواشی سخنان اخیر شیخ حسین انصاریان، روحانی معروف درباره حجاب واکنش نشان داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و همچنین حلول ماه شوال، گروه‌های رصدی از سرتاسر کشور و از جمله اصفهان برای رصد هلال ماه نو اعزام می‌شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

قبرستان حسن‌آباد به عنوان نخستین گورستان تهران از دیرباز خارج از محدوده خندق شاه‌طهماسبی، در میدان حسن‌آباد فعلی و به جای ایستگاه آتش‌نشانی کنونی بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران طی امشب و فردا کاهش دمای 5 تا 10 درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گران‌ترین پلاک ماشین در جهان را در ادامه می بینید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اگر مکمل زینک یا روی مصرف می‌کنید به این نکات دقت کنید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در اینفوگرافی زیر نکاتی برای کسانی که شب‌ها از خواب می‌پرند ذکر شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق قانون و شرع، همه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، یعنی در محدوده ای که قانون به ما اجازه داده است، تذکر بدهیم و از هر نوع برخورد فردی اجتناب کنیم.