شنبه 21 مهر 1403

خانواده شهید ریاحی از شهرکرد در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خانواده شهید ریاحی از شهرکرد در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تقدیر شد

شهرکرد - ایرنا - همزمان با سوم خرداد و در آیین سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، از خانواده سه شهیدی ریاحی در شهرکرد تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، در آیین سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت، که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، پیام رییس جمهوری قرائت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: مردم استان در طول هشت سال دفاع مقدس و هم اکنون در عرصه دفاع از حرم و وطن 2هزار و 440شهید تقدیم نظام کرده است.

فریبرز نجفی افزود: 70 شهید استان در عملیات بیت المقدس به فیض شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های جامعه پزشکی در روزهای شیوع کرونا در استان افزود: تلاش کادر درمانی در این روزها، نوعی ایثارگری و از خودگذشتگی است.

وی اظهار داشت: امسال تمام برنامه‌های تجلیل و بزرگداشت و همچنین آیین‌های سوم خرداد، و مناسبت‌های دیگر به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا به این ویروس، به صورت مجازی برگزار شده است.

نجفی با اشاره اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ایستادگی، مقاومت، همدلی و همراهی رزمندگان و ایثارگران را شاهد بودیم، گفت: در روزهای شیوع کرونا نیز شاهد رشادت و از خودگذشتگی فعالان عرصه درمان، سلامت بودیم که این رشادت‌ها نشانگر این است که ایثار فرهنگی و اجتماعی هنوز جایگاه خود را در جامعه از دست نداده است.

وی اظهار داشت: این ایثار اجتماعی برگرفته از ایثارگری سالهای دفاع مقدس است که در جامعه اسلامی نهادینه شده و مردم در همه عرصه‌ها وحدت، همراهی و همدلی را در خود حفظ می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شهید حسن و بهرام ریاحی که هر فرمانده و جانشین فرمانده در عملیات آزادسازی خرمشهر بودند در 12 اردیبهشت ماه سال 61 در مرحله اول عملیات به شهادت رسیدند.

شهید بهمن ریاحی نیز در 24تیر سال 61 به شهادت رسید.

در این آیین کشور از خانواده سه شهید بهرام، بهمن و حسن ریاحی به عنوان خانواده منتخب در سیزهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران تجلیل شد.

*س_برچسب‌ها_س*