شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: پرواز‌ها در تمامی فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشته و مسافران با شماره 199 تماس بگیرند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: امسال رقمی معادل 18 میلیون راس باید از گردونه تولید خارج شود، درحالیکه کل کشتار دام سال های گذشته در طول سال 7.5 تا 8 میلیون راس بوده است.

در حالی که درآمد حاصل از مالیات واحدهای خالی و لوکس در بودجه 1403 یک هزار و437 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طبق آخرین آمارهای وزارت راه وشهرسازی 182 هزار واحد مسکونی خالی به بازار مسکن عرضه شده است.

بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا (طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی) در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 25 هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل 15 تا 20 همت اعتبار با بهره کمتر از 10 درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.

بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی - ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از 445 روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل 380 روستا رفع شده است.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیارد و 484 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در 4 میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند 3 تا 3.5 همت اعتبار است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 11 تا 27 هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از 30 هزار تومان گرانفروشی است.