سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه به 23.51 درصد رسید.

در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش 4.36 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 304 هزار واحدی ایستاد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال 300 میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به 145 هزارتن برسد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به 489 میلیون دلار رسید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش 51 درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، 26 طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه 350 تا 400 تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه 85 هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.

وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از 10 مرکز به حداقل 15 مرکز و افزایش تعداد رایزنان به 12 رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد

مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.