سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی فعال در بازار‌های برق منطقه‌ای در 8 ماه عادی سال خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: صادرات و حضور در بازار‌های بین الملل راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار 10 هزار و 409 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 4 هزار و 702 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار از مجموع جمعیت دام سبک، 18 میلیون راس آماده کشتار بوده که این میزان بیش از سنوات گذشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الکترونیک داشتیم به طوری که در سال 1402 رشد 70 درصدی را تجربه کردیم که حاکی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 35 پروژه سرمایه‌گذاری در 18 استان به ارزش حدود 100 هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

شاخص کل بورس امروز 8 اردیبهشت با افزایش 652 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 304 هزار واحدی قرار گرفت.

قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد 8 اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

معاون بانک مرکزی گفت: تاکنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی به عربستان سفر کرد.

با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و رئیس خزانه داری کل کشور مراسم رونمایی از برات الکترونیکی انجام شد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: فعالین اقتصادی که شناسه یکتا دریافت نکنند نمی‌توانند خدمات دولتی ارائه کنند.

رئیس خزانه داری کل کشور گفت: ریسک سرمایه گذاری با برات الکترونیکی به صفر می‌رسد چراکه به پشتوانه خزانه داری کل کشور صادر می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر 95همت بوده است و در دولت‌های قبل سیزدهم 54 همت بوده که در مجموع 150 همت انجام شده است.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای 2 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز امکانات و ماشین آلات تخصصی در مرز شمتیغ و ایستگاه راه آهن روزنک کامل نیست وتشریفات گمرکی برای 10 واگن در حال انجام است.