چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در 6 ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به 240 هزار تن رسیده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه 40 تا 55 تن قارچ در تهران خبر داد.

مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.

معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون 80 کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: 3 سناریو افزایش مصرف تدوین شده که در بدبینانه‌ترین آن، مصرف برق با رشد 6 درصدی به 77 هزار و 750 مگاوات می‌رسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش روند استفاده از ظرفیت‌های مردمی میزان مشارکت‌های مردمی در ساخت پروژه‌های ویلایی رشد پیدا کرده است.

مدیرکل بندری سازمان بناد رو دریانوردی گفت: طی یک ماه گذشته 199 هزار و 962 TEU مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 9 درصدی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند.

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفر‌های حمل ونقل درون شهری به 75 درصد برسد که در حال حاضر زیر 50 درصد است

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به 105 تا 110 هزارتن برسد.

مدیرکل صمت استان تهران گفت: در حوزه صادرات سال گذشته 1.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال 2 میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است

بانک مرکزی اعلام کرد: آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، با افزایش دو برابری تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.

کارشناس مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس به زودی زمینه برای بهبود وضعیت بازار مسکن امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اعلام جایزه تحویل گندم علاوه بر جلوگیری از هدررفت این محصول استراتژیک در افزایش میزان خرید تاثیر بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت مهندسی گاز گفت: امروز پس از یک دوره تحریم 15 ساله، میزان ظرفیت تولید گاز به 875 میلیون مترمکعب رسیده است.