چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

با اتمام انجام معاملات امروز فرابورس، 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

سخنگوی صنعت آب گفت: تراز دریاچه آب ارومیه نسبت به سال آبی گذشته 12 سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی 60 سانتی‌متر افزایش داشته است.

تا به امروز طبق قانون جهش تولید در برخی از شهر‌ها بیش از 2 هزار و 180 خانواده مشمول زمین رایگان دریافت کرده‌اند.

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس میزان معطلی مستاجران برای دریافت کد رهگیری به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 370 هکتار زمین برای ساخت 80 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در قالب تفاهم با وزارت نفت اختصاص یافت.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران گفت: سال گذشته بیش از 91 درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان مربوط بوده است.

قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد 3 اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران از معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد خبر داد.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران 43 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.

در ابتدای معاملات امروز سوم اردیبهشت، شاخص کل بورس هزار و 25 واحد کاهش یافت.

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: با توجه به نرخ خرید تضمینی پنبه و تخصیص ارز نیما به واردات، پرداخت یارانه به کشت این محصول راهبردی همانند دیگر کشورهای تولیدکننده راهکار اساسی رسیدن به خودکفایی محسوب می شود.

سخنگوی مرکزی مبادله گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.

با توجه به اهمیت خودکفایی محصولات اساسی و راهبردی، اجرای مصوبه الگوی کشت در بخش کشاورزی راهکار مناسبی برای دستیابی به خودکفایی 100 درصدی محصولات محسوب می‌شود که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبارات و همکاری لازم است.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: با عرضه پساپ در بورس انرژی این کالا در یک سازوکار شفاف و مبتنی بر عرضه و تقاضا قیمت گذاری خواهد شد و زمینه سرمایه‌گذاری تامین پساب تسهیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی بیش از یک میلیون و 500 هزار پروژه نهضت ملی مسکن تامین و موانع و قوانین دست وپاگیر در این زمینه برطرف شده است.

طرح پاداش مدیریت مصرف برق در دو سال گذشته، کاهش سهم بخش خانگی از مصرف برق را به همراه داشته و امسال با گسترده شدن این طرح، بخش تجاری هم امکان بهره مندی از این پاداش را خواهند داشت.