چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه 250 تا 300 تن گوشت گرم خبر داد و گفت: واردات روزانه گوشت گرم به 600 تن افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از 887 نقطه پرحادثه، 400 نقطه در سال گذشته رفع و 487 نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.

در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس 818 واحد افزایش یافت.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات راه حلی مناسب پیش روی بانک‌ها برای رهایی از بنگاهداری است.

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.

ساخت 4 میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد شروع شده و 500 هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.

رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از 25 اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود

به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به 200 میلیون تومان رسید.

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه جهاد کشاورزی اعلام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از 71 هزار متقاضی واجد 3 شرط ثبت‌نام کرده‌اند.