چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از ظرفیت مردمی‌سازی ساخت مسکن غافل نشویم چراکه با استفاده از این ظرفیت رشد مسکن بعد از 10 سال غیرتورمی شد.

خودروسازی آمریکایی تسلا کاهش مشاغل جهانی خود را در دستور کار قرار داده که این اقدام شامل بازار‌های بزرگی مانند چین و آمریکا نیز می‌شود.

خودروساز ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال 2027 نسل‌های بعدی خودرو‌های برقی خود را در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان عرضه کند.

بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

بنابر آمار سالانه 30 تا 35 درصد محصولات کشاورزی در کشور به هدر می‌رود درحالی‌که نوسازی ناوگان مکانیزاسیون به واسطه کاهش دورریز در تحقق شعار سال و خودکفایی محصولات استراتژیک موثر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ظرفیت فعلی صادرات تجدیدپذیر‌ها معادل ظرفیت 25 درصد صادرات کل برق کشور است که بیش از این هم می‌تواند توسعه پیدا کند.

عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و نوسازی بیش از 260 هزار واحد مسکونی فرسوده در سراسر کشور با مشارکت مردمی کلید زده شد.

سازمان فرابورس ایران نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب 30 تا 35 درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال 1402-1403 را اعلام کرد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر یعنی فردا چهارشنبه 29 فروردین ماه شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با نزدیک شدن فصل نقل وانتقالات مسکن فعالیت سامانه خودنویس همزمان با افزایش مشارکت‌های مردمی 24 ساعته شد.

علی‌آبادی گفت: تاکنون 133 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد 50 هزار خودرو در گمرکات کشور است و 8000 خودرو به مردم تحویل داده شده است.

چنانچه مودیان مالیاتی اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال 1402 را تا 12 اردیبهشت امسال اصلاح و تکمیل کنند، از بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران بنزین گفت: ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست و باید به سمت تخصیص سوخت به کد ملی برویم.