چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس قانون جهش تولید صنایع امسال 2 درصد از نیاز برق خود را باید از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند که این میزان به صورت سالانه و تا 5 درصد افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تخفیف‌های 40 درصدی برای اجرای طرح‌های کلید به کلید برای متقاضیان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری 30 هزارتن تخم مرغ مازاد از سطح بازار تا پایان خرداد توسط پشتیبانی امور دام امری ضروری است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور 1403 به شکل کامل برگزار شود.

به گفته مسئولان، با انجام عملیات 2 کیلومتری مین روبی مسیر راه آهن شلمچه_ بصره روند تکمیل این راه آهن 32 کیلومتری با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با مشارکت‌های مردمی اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد.

به گفته کارشناسان، نقش مشارکت مردم در طرح جهش تولید و ارتقای امنیت غذایی محوری است که لازمه دستیابی به این امر مهم با حمایت از بهره برداران و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها تحقق می‌یابد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات، نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با صدور هشدار قرمز، بر آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های جنوبی برای وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به 120 هزار هکتار می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا پایان هفته بارش‌ها در 6 استان کشور تشدید می‌شود که زمینه‌ساز وقوع سیل در این مناطق خواهد شد.

مرکز مبادله اعلام کرد: دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص 4675 ربع سکه، 1016 نیم سکه و 1527 تمام سکه به پایان رسید.

مجری طرح ملی زراعت چوب گفت: امسال به طور متوسط به ازای هر هکتار زراعت چوب تسهیلات 50 میلیون تومانی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: تجهیزات تولید کارت سوخت در حال به روزرسانی است.

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را تکذیب کرد.

دبیر انجمن سنگ آهن کشور از تولید مازاد فولاد کشور به رقم 10 میلیون تن خبر داد.