چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

استاندارد ملی «امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی - سامانه مدیریت امنیت اطلاعات - الزامات» در کمیته ملی فناوری اطلاعات تدوین شد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بسیاری از مناطق شاهد بارش باران خواهد بود.

سامانه «کالا به فی» برای نظارت بر بازار، حمایت از مصرف کنندگان و دریافت نظرات و شکایات در خصوص نمایشگاه‌های بهاری و فروشگاه‌های منتخب طرح عید تا عید راه‌اندازی شد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک کشور 65 میلیون راس است که از این میزان 2.5 تا 3 میلیون راس آماده کشتار است.

بر اساس تصمیم شورای عالی بورس مجید عشقی رئیس سازمان بورس باقی ماند.

سخنگوی شرکت راه آهن گفت: پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی اردیبهشت از فردا 21 فروردین ماه شروع می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر 35 درصد سود هستند.

معاون شرکت فرودگاه ها گفت: سه کشور ترکیه، دبی و عتبات به ترتیب سه کشوری بود که بیشترین حجم پروازهای خارجی در نوروز را داشتند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری گفت: در ایام نوروز تردد در مرز‌های برون مرزی فعال بود و در مرز مهران بیش از یک میلیون تردد انجام شد که رشد 4 درصدی داشت.

رئیس سازمان استاندارد گفت: موتور‌های کولر آبی را با استاندارد‌های جدید تدوین کرده‌ایم که در این صورت 50 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

طرح فروش فوق‌العاده وانت آریسان دوگانه‌سوز با قیمت مصوب 413 میلیون و 713 هزار و 800 تومان از امروز آغاز شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده میزان تاخیر در سفر‌های ریلی در مقصد 25 دقیقه و در مبدا زیر یک دقیقه بوده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: براساس آمار روزانه حداکثر 1200 تن مرغ در تهران توزیع می‌شود که بدلیل افزایش حجم جوجه‌ریزی‌ها، کمبودی در عرضه نداریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: 6 میلیون و 500 هزار تردد دریایی در نوروز 1403 انجام شده که در این بازه زمانی 34 سانحه دریایی رخ داده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 15 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با توجه به نظارت‌هریی که داشته‌ایم با 18 آژانس و شرکت هواپیمایی در پرواز‌های نوروزی برخورد جدی داشته‌ایم.