پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: روز پنجم آبان ماه به عنوان روز ملی زعفران نام گذاری شد

بانک تجارت نسبت به خرید سهام باشگاه استقلال واکنش نشان داد.

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: در صورتی که پیچیدگی‌های اداری و ترانزیتی کاهش یابد میزان ترانزیت کالا تا 20 میلیون تن هم افزایش می‌یابد.

وزیر نفت گفت: در هفته‌های آتی انشالله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و مقررات زدایی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان اولین گام در تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

نوروز امسال به طور میانگین روزانه 120.8 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سال 1402 با 36.52 درصد افزایش به رقم 17 میلیون و 790 هزار تن رسید.

مسئول مرکز مدیریت راه های کشور گفت: محدودیت های ترافیکی برای تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای مختلف کشور اعلام شد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که حداقل تولید تخم مرغ در فروردین به 105 هزارتن برسد که با احتساب مصرف داخل 25 هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

با توجه به اهمیت خودکفایی برنج در تامین امنیت غذایی، انتظار می‌رود که اقدامات فنی نظیر توسعه کشت ارقام پرمحصول، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش سرانه مصرف در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: سهم تزانزیت انواع کالای تخلیه و بارگیری شده در این بندر بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بنابر آمار اعلامی، نرخ رشد نقدینگی در پایان سال 1402 به 24.3 درصد رسیده است که این امر بر شاخص‌های کلان اقتصادی موثر خواهد بود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که روز سیزدهم فروردین‌ماه 104 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

کسب‌وکار‌ها باید حداکثر تا 15 اردیبهشت شناسه یکتا دریافت کنند و آنهایی که حداکثر دو سال پس از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، شناسه یکتا نداشته باشند از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: لایحه اصلاحیه قانون سیاست‌های کلی اصل 44 بعد از تصویب کمیسیون اقتصادی دولت به هیئت وزیران ارسال شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک در محور‌های شمالی کشور از جمله جاده چالوس و آزادراه قزوین - رشت همچنان سنگین است.