پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان، در حال حاضر دلارزدایی از روابط تجاری و اقتصادی کشور یک ضرورت محسوب می‌شود؛ ضرورتی که نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب 12 فروردین ماه تا چهارشنبه 14 فروردین ماه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: مسافران فردا پیش از بازگشت حتما از طریق سامانه 141 از آخرین وضعیت ترافیکی مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع 130 میلیون لیتر بنزین در روز یازدهم فروردین‌ماه امسال خبر داد و گفت: این رقم بالاترین حجم توزیع روزانه بنزین از ابتدای فروردین‌ماه سال 1403 تاکنون است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402 با 1.35 درصد افزایش به رقم 60 میلیارد و 773 میلیون دلار رسید.

مجری طرح گندم گفت: هر سال که خرید تضمینی کشور به عدد 12 میلیون تن برسد به خودکفایی 100 درصدی دست پیدا کرده‌ایم.

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی شرق و جنوب شرق کشور صادر شده است.

کارشناس اقتصادی گفت: در کشور‌های پیشرفته اصناف در قیمت گذاری نقش دارند، اما باید قیمت گذاری یک فرمول شفاف داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قیمت سوخت قایق‌های تفریحی و صیادی بنزین‌سوز تغییر نکرده است و با همان قیمت پیشین عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در جلساتی که با وزارت صمت در خصوص ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی داشتیم، مقرر شده در 8 نقطه از تهران این ایستگاه‌ها با ظرفیت حدودی 8 مگاوات احداث شود.

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری از تولید حدود 1.2 میلیون دستگاه خودرو در ایران طی سال میلادی گذشته با رشد 12 درصدی نسبت به سال قبل از آن خبر داده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران از آزاد سازی اراضی تصرف شده توسط زمین خواران به میزان 132 هکتار در سال گذشته خبر داد.

معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی گفت: با هماهنگی وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی زمینه برای استفاده از فاکتور‌های فروش و صورت حساب‌های الکترونیک در گزینه «بابت» فراهم خواهد شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی نزدیک به 10 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از 24 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 خبر داد و گفت: از این تعداد، یک میلیون و 440 هزار مسافر از ناوگان ریلی استفاده کرده‌اند و بیشترین تعداد قطار‌ها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در رابطه با مزیت ها و برنامه‌های انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نکاتی را مطرح کرد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز گزارش شده است.