پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

بنابر اعلام مسئولان، یکی از مهمترین مزیت تکافل نسبت به بیمه‌های رایج این است که در صورت عدم خسارت حق مشارکت پرداختی به تکافل گذاران بازگردانده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مشارکت‌های مردمی تنها راهکار برای گره گشایی در بازار مسکن و جلوگیری از رکود خواهد بود.

مجری و مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: بنابر مصوبه سال 85، امکان تقسیم اراضی بعد از فوت وراث وجود ندارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در نواحی مختلف کشور تا روز جمعه صادر شده است.

معاون سازمان امور جنگل ها گفت: با توجه به استقبال بخش خصوصی و رقابت زراعت چوب با دیگر بخش های کشاورزی، 500 میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص داده شده است.

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: با توجه به افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی نداشته باشد.

کارشناس مسکن گفت: خروج رکود بازار مسکن نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساختوساز و جهش تولید مسکن است.

مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش 20 درصدی کانون‌های بحرانی فرسایس بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: سرویس‌های فوق‌العاده در مسیر‌های پرتردد برای روز‌های پیک بازگشت مسافران قرار داده شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های زمستان به 65 میلیون راس برسد.

مجری طرح زراعت چوب گفت: با توسعه طرح زراعت چوب در طول 4 سال بالغ بر 4 تا 5 میلیارد دلار ارز صرفه جویی می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع 125 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد.

مشاور سابق رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: پرواز‌های داخلی کشور در سال گذشته 217 هزار ساعت پرواز بود که حدودا طبق برآورد انجام شده نزدیک 600 میلیون لیتر بوده است.

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی گفت: با توجه به وضعیت مناسب تامین و عرضه انواع کود، هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم.

دبیر انجمن روغن گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و 950 هزارتن روغن تولید شد که نسبت به سال 1401 بیش از 6 درصد رشد داشته است.