پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

ممنوعیت صدور بخشنامه و تصمیم‌های خلق الساعه بعد از گذشت 12 سال در قالب قانون بهبود محیط کسب وکار اجرا می‌شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی کشور گزارش شده است.

سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری تولید خودرو در ایران را در سال 2023 یک میلیون و 188 هزار و 471 خودرو اعلام کرد که رشد 12 درصدی داشته است.

در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش 3.02 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 261 هزار واحدی ایستاد.

کارشناس مسکن گفت: دست دلالان و سوداگران با راه اندازی سامانه خودنویس کوتاه و بازار اجاره به سمت ثبات هدایت می شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آخرین آمار جمعیت دام پروار گوساله به 150 هزار راس رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.

مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته 100 درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها 68 درصد اراضی رفع تداخل شدند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما 133 هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از 45 هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.

برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.

معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه 12 میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که 22 درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.

کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ 737 به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و 200 صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.

وزیر نیرو گفت: دو میلیون و 500 هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.