پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل 100 هزارتنی به بیش از یک میلیون و 400 هزارتن برسد.

براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه 400 دستگاه در ابتدای سال 1403، به 700 دستگاه در روز خواهد رسید.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.

یک کارشناس اقتصادی گفت: موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.

با تصویب افزایش ضریب حقوق سال 1403 کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف 126 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد 22 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:110 هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال 1402وصول شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه 2017 تاکنون حدود 52 میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال 1403 به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 8 فروردین به 23.62 درصد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال 1402 علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از 136 هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات 1500 مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ 3 میلیون تن معادل 54هزار میلیارد تومان و مصرف 40 میلیون نفر بوده است.