پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

در راستای استیفای حقوق عامه و بیت المال، با پیگیری سازمان امور مالیاتی، معوقات مالیاتی 15 هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا تعیین تکلیف شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: با توجه به سیاست و برنامه ریزی مناسب، کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم که براین اساس آرامش بر بازار حاکم است.

سخنگوی صنعت آب گفت: احداث سد بختیاری در حال حاضر در مرحله فاینانس و تامین مالی قرار دارد که پیگیری این موضوع در دستور کار ما است تا زودتر به مرحله اجرایی برسیم.

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: بازار اجاره مسکن از طریق راه‌اندازی سامانه خودنویس با استفاده از ظرفیت های متقاضیان به آرامش رسید‌.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار 10.698 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 4644 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین به حدود 120 میلیون لیتر رسیده است.

سرپرست مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو با اشاره به رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت: مشوق‌های خوبی هم در این باره پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع اقلام اساسی مورد موردنیاز هیئت‌های مذهبی برای شب قدر خبر داد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه 8 فروردین ماه) با 11 هزار و 185 واحد رشد، در ارتفاع 2 میلیون و 260 هزار و 416 واحدی قرار گرفت.

معاون بازسازی مسکن روستایی گفت: نوسازی واحد‌های مسکن روستایی تنها از طر یف مشارکت‌های مردمی و خود روستاییان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تا پایان بهمن ماه بیش از 516 هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم 13 درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، در مقابل روش مستقیم قرار می‌گیرد. یعنی اگر فرد سرمایه‌گذار دانش کافی از بازار‌های مالی و بورس، نداشته باشد می‌تواند از این روش برای سرمایه‌گذاری، استفاده کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با پرداخت تسهیلات ساخت و اعطای زمین شاهد مشارکت مردمی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: تنها راهکار برای برون رفت از رکود بازار مسکن اعتماد به ظرفیت های مشارکت مردمی است.

رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از 24 اسفند تا به امروز 9 فرودگاه بین المللی توسط بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و شکایات مسافران بررسی شد‌.