سه‌شنبه 29 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.

مهر به نقل از مدیسن نت نوشت: افرادی که روزانه در معرض آلودگی هوا، به ویژه ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی یا منابع کشاورزی هستند، بیشتر در معرض زوال عقل هستند.

خراسان نوشت: تهرانی‌ها امسال با 12 نفر در میان 40 داوطلب برتر کنکور در رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، زبان های خارجی و هنر، بیشترین تعداد قبولی‌ها را همچون سال‌های قبل به خود اختصاص دادند. پس از تهران، شهر اصفهان با 4 نفر، رتبه دوم فراوانی در برترین‌ها را در اختیار گرفته است. یزدی‌ها هم 3 نفر، تبریز دو رتبه برتر و مشهد هم فقط یک نفر را در میان برترین‌ها دارد.

همشهری نوشت: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره 2 دختر جوان که توسط افراد ناشناس ربوده شده بودند اسرار مخوف یک باند آدم‌ربایی را برملا کرد و باعث آزادی 15 گروگان شد.

همشهری‌آنلاین نوشت: گم شدن بخشی از جمجمه یک پسر 14 ساله در بیمارستان جنجال بزرگی به راه انداخت.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات کشور گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب به منظور کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ شود؛ همچنین رعایت زمان‌بندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با رگبارهای عصرگاهی مدنظر قرار گیرد.

آیا پیش آمده در جلسه‌ای رسمی باشید و برای اینکه ادب را رعایت کرده باشید، عطسه‌تان را نگهدارید. این کار را مردی در بریتانیا انجام داد و در نهایت مجبور شد، با سوراخی در گلو خود را به بیمارستان برساند.

سوم مرداد امسال مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که دو مرد مسلح شبانه به خانه ویلایی‌اش در شهرستان قروه رفته و پس از به قتل رساندن دو نفر از دوستانش او را نیز با شلیک دو گلوله زخمی کرده‌اند.

ناصرالدین شاه امامه را دوست داشت و تابستان‌ها چند هفته‌ای در آن اردو میزد و به تفرج و شکار در روستا مشغول می‌شد. در یکی از سفرها، شاه در آنجا دختر چوپانی 16 ساله به نام فاطمه را دید. ناصرالدین شاه با او به گفت‌وگو پرداخت و از بیان او خوشش آمد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که انجام و رعایت هشت عادت سالم در طول زندگی، عمرتان را افزایش می‌دهد. هم‌چنین اتخاذ این عادات در میانسالی می‌تواند چندین دهه به طول عمر فرد اضافه کند.

بهداشت نیوز نوشت: یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت که ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ ضددردهای طبیعی هستند.

محققان نوعی آزمایش خون ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن مردم می‌توانند حتی در خانه احتمال ابتلا به آلزایمر را بسنجند.

رتبه‌های برتر کنکور 1402 معرفی شدند، تعدادی از آن‌ها در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره ساعت‌های مطالعه، دانشگاه مورد علاقه خود و البته انگیزه مهاجرت صحبت کردند.

ایسنا نوشت: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مدیریت آسیب های اجتماعی در شهر تهران منصوب شد.

قورباغه جالوت بزرگترین قورباغه در جهان است. طول آن تا 12.5 اینچ (32 سانتی متر) می‌رسد و می‌تواند تا 7.2 پوند (3.3 کیلوگرم) وزن داشته باشد. قورباغه جالوت به اندازه برخی گربه‌های خانگی است!

ایسنا نوشت: مقامات جزیره «مائوئی» در هاوایی اعلام کردند: شمار تلفات آتش‌سوزی‌های جنگلی در این منطقه به 106 نفر رسیده است.