چهارشنبه 6 تیر 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم با سلامت روانی خوب، صرف‌نظر از سن و سابقه مرتبط است.

همشهری آنلاین نوشت: مصرف برخی از مواد غذایی خام به گفته متخصصان برای بدن مفید است، اما نوعی غلات وجود دارد که نباید آنها را خام بخورید، چون خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

تسنیم نوشت: فرمانده پلیس راه سربیشه گفت: تصادف زنجیره ای 2 خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در کیلومتر 8 محور سربیشه _ بیرجند جان 4 نفر را گرفت.

چند روز قبل دادنامه‌ای از ناحیه قضات تحصیلکرده و آزاد اندیش و مطلع به حقوق عمومی و آزادی ملت ایران از شعبه 28دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری در خصوص توجه به‌"حق آزادی بیان"افراد صادر شده است که در نوع خود باب جدیدی در توجه مقامات عالی "حکومت"و"حاکمیت"کشور به رعایت حقوق و آزادی‌های ذاتی ملت گشوده است.

همشهری آنلاین نوشت: محققان پیشنهاد می‌کنند که دستورالعمل‌های غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید به‌شدت همراه با کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده باشد.

ایسنا نوشت: اگر تاکنون راه‌های زیادی را برای کاهش وزن انتخاب کرده و موفق نبوده‌اید باید بدانید کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی 2 نوع ماده به نام‌های بتاگلوتان و اینولین هستند که برای رسیدن به هدف کاهش وزن به شما کمک خواهند کرد.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و تگرگ در برخی استان‌ها و کاهش دمای 4 تا 8 درجه‌ای در نوارشمالی کشور خبر داد.

ایسنا نوشت: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان ورزقان و کشته شدن 6 نفر و مصدوم شدن 11 نفر دیگر خبر داد.

یک جامعه شناس به خبرآنلاین گفت: «در ساختار آموزشی کشورِ ما اساتیدی که دارای عقاید سیاسی متفاوت هستند عموما هدف اخراج قرار می‌گیرند. زیرا این اراده به‌شکل پنهان در نظام آموزشی حاکم است که دانشگاه‌ها بایستی اساتیدی با عقاید مشابه خود را جذب و دیدگاه‌های متفاوت را کنار بگذارند.»

در تصویر زیر دو جسم وجود دارد. اولین جسمی را که ببینید، طبیعت واقعی‌تان را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید درونگرا هستید یا برونگرا، بگویید، در اولین نگاه به این تصویر، چه جسمی می‌بینید؟

طبق تحقیقات، از هر سه نفر، دو نفر پس از رسیدن به 70 سالگی دچار اختلال شناختی می‌شوند. واضح است که حفظ سلامت مغز در این سنین بسیار مهم‌تر از پیش است. یکی از راه‌های انجام این کار، کاهش مصرف غذاهایی است که سلامت مغز را تهدید می‌کنند؛ زیرا این مواد غذایی، تأثیر مستقیمی بر مغز و غدد می‌گذارد.

وقتی به زرافه فکر می کنید اولین تصویری که به ذهنتان می رسد چیست؟ احتمالا گردن دراز و لکه های زیاد؟ زرافه‌ها به خاطر گردن بسیار بلندشان نمادین هستند، اما این لکه‌ها نیز بسیار مفید هستند نه تنها برای خود زرافه، بلکه برای محققان نیز!

ایسنا نوشت: مجتمع تجاری پالادیوم تهران دچار آتش‌سوزی شد.

در قلمروی حیوانات، بزرگتر بودن ابعاد و سایز آنها همیشه به معنای قدرت بیشترشان نیست. در شرایطی که حیوانات بزرگی مثل فیل و گاو می‌توانند به راحتی و بی‌دردسر اجسام عظیمی را جابجا کنند، اما این حشرات هستند که بزرگترین شاهکارهای قدرت طبیعت را به نمایش می‌گذارند.

زومیت نوشت: هفتمین ماموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به نام کرو 7 جمعه صبح با حضور 4 فضانورد ازجمله یاسمین مقبلی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد.

اگرچه سالم بودن بسیاری از مواد غذایی ثابت شده است، اما این نکته را فراموش نکنید که مصرف بیشتر همیشه بهتر نیست و در مصرف این گزینه‌های سالم هم نباید به هیچ وجه زیاده‌روی کرد.