چهارشنبه 6 تیر 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برای اولین بار در ایران و چهارمین بار در جهان، جراحی موفقیت آمیز پیوند سر به همت پزشکان ایرانی انجام شد.

صدا و سیما نوشت: رئیس قوه قضائیه در بیست و چهارمین همایش دادستان‌های سراسر کشور گفت: امروز دشمن بر روی ناامید کردن و ایجاد یأس در مردم و بی‌اعتماد کردن آن‌ها نسبت به کارگزاران نظام و همچنین ایجاد اختلاف در جامعه متمرکز شده است.

میزان نوشت: معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه افراد مشمول عفو رهبری در جریان اغتشاشات سال گذشته مراقب توطئه‌های جدید دشمنان باشند، گفت: کسانی که در جریان اغتشاشات سال گذشته، مشمول عفو رهبری قرار گرفتند، اگر مجدداً فریب خورده و اقدامات خود را تکرار کنند با قاطعیت بیشتری با آنان برخورد می‌شود؛ بدین معنا که مجازات آنان مضاعف و ارفاق و تخفیفی نسبت به ایشان اعمال نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با وقوع سقوط مرگبار کودک اوتیسمی در محله باغ‌فیض، تحقیقات تیم جنایی آغاز شد.

ایسنا به نقل از ویفروم نوشت: در کشور اسپانیا برخی از کارها در خارج از خانه و در دمای شدید ممنوع شده است البته کشورهای دیگری نیز ممنوعیت‌های مشابهی را برای جلوگیری از مواجهه با گرمای زیاد اعمال کرده‌اند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله‌های شاخص دماوند و علم‌کوه، احتیاط لازم برای اجتناب از آسیب ناشی از پرتاب سنگ در مسیر صعود را توصیه کرد.

مهر نوشت: مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را 20 درصد عنوان کرد.

تسنیم نوشت: هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

همشهری‌آنلاین نوشت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کووید -19 ممکن است نقش بزرگی در ابتلای افراد به فشار خون بالا ایفا کند.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط کشور طی امروز تا شنبه خبر داد.

همشهری‌آنلاین نوشت: کشف جسد سوخته یک مرد و شناسایی آن توسط خانواده، پلیس را در تحقیقاتش به همسر مقتول و مردی رساند که می‌گفت سرایدار باغ پدری اوست.

زومیت نوشت: اجساد حشرات به‌ندرت به صورت فسیل‌شده دوام می‌آورد؛ اما مجموعه‌ای از رویدادهای عجیب باستانی، گروهی از زنبورها را از بین برد و برای هزاران سال حفظ کرد.

اول شهریور روز همدان نام‌گذاری شده است.

ایرنا نوشت: دانشمندان موفق شدند یک مولکول متداول روی زمین را که معمولا با حیات مرتبط دانسته می‌شود، در فضای بین‌ستاره‌ای در اعماق فضا شناسایی و ردیابی کنند.

از حلقه‌هایی شبیه بشقاب پرنده تا گرداب‌های نور و ابرهای رنگین کمانی و خطوط لیزری. در این مقاله قصد داریم تا ده پدیده بصری عجیب را که توسط علم قابل توجیه هستند را به شما معرفی کنیم.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چند تغییر ساده در سبک زندگی، تأثیرات مثبت بسیاری را با خود به همراه دارد؛ که کاهش ریسک ابتلا به سرطان و پیشگیری از آن، یکی از این تأثیرات است. ترک سیگار، کاهش مصرف مشروبات الکلی و داشتن یک رژیم غذایی سالم چند نمونه از تغییرات ساده در سبک زندگی هستند.