سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تعطیلی جمعه و شنبه یا پنج‌شنبه و جمعه، اختیار را به دولت واگذار کرده است. حال‌آنکه تجار تاکید دارند با تعطیلی پنج‌شنبه شاهد گسست بیشتر روابط اقتصادی با دنیا خواهیم بود؛ ولی تعطیلی شنبه، عدم هماهنگی تعطیلات با دیگر کشورها را به حداقل خواهد رساند.

اسپوتنیک نوشت: پاسخ روسی به Bradley آمریکایی: خودروی جنگی پیاده نظام BMP-3 سال 1987 است که 6 سال جوان‌تر از رقیب آمریکایی خود است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با فارس گفت: ما سرنوشت مجلس آتی را فقط در انتخابات شهر تهران و حوزه انتخاباتی تهران نمی‌بینیم، این افراد 30 نفر هستند اما تعداد زیادی در اقصی نقاط کشور وجود دارند. ما با هر جریان دیگری مثل جریان اصلاح طلبان معتدل می‌توانیم روی استان‌های دیگر و حوزه‌های متعدد یک تشکیک مساعی بکنیم ولی تا اینجا واقعیت را به شما بگویم هیچ توافقی با هیچ یک از این دو مجموعه...

تصاویری قدیمی از آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراهیم رئیسی و آملی لاریجانی در جریان یک جلسه سیاسی را ببینید.

صادق محصولی، دبیر کل جبهه پایداری در اظهاراتی عجیب به انتقاد از نیروهای امنیتی پرداخته و به خبرگزاری فارس گفته است؛ نفوذ باعث می‌شود که ما به موقع نتوانیم عمل کنیم. این نفوذ در جاهای مختلف از جمله در مجلس، در قوه مجریه، در قوه قضاییه، در ارگان‌ها، در نهادها، در ارکان مختلف و سازمان‌های مختلف کشور می‌تواند باشد.

یکی از هنرهای دولت محترم کنونی ساختن بحران برای خودش هست. یعنی اگر در دوران دولت آقای خاتمی رقیبان و دشمنان قسم خورده ای وجود داشتند که هر نه روز یک بار برای دولت اصلاحات بحران درست می کردند در دولت محرومان نه رقبا و نه دشمنان بلکه دوستانی وجود دارند که هر روز که چه عرض کنم بلکه هر ساعت و دقیقه برای دولت مطبوع و مطلوبشان بحران آفرینی می کنند.

ایسنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از 70 روز است که زن، مرد و بچه فلسطینی‌ها تحت شدیدترین بمباران‌ها و حملات نظامی قرار می‌گیرند ولی در مناسبات امروز دنیا علی رغم این‌که در خود سازمان ملل نیز خواستار توقف این جنایت می‌شوند اما یک کشور می‌آید و به راحتی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو می‌کند.

در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 21 نفر از نمایندگان دارفانی را وداع گفتند که 13 صندلی خالی در انتخابات میان دوره ای تعیین تکلیف شدند اما در فاصله چندماهه تا پایان عمر این مجلس، تکلیف 8 صندلی مشخص نشده است.

فارس نوشت: علی‌اصغر نامداری یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس خاطره جالبی را از دست انداختن یکی از نگهبان‌های بعثی توسط اسرای ایرانی نقل کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در تاریخ بیست وهفتم آذر سال 79 از حواشی استعفای مهاجرانی تا بازداشت سحابی و ملاقات با اعتدال و توسعه‌ای‌ها نوشته است.

مصطفی کواکبیان، نماینده ادوار مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین گفت: تا جایی که بنده خبر دارم خاتمی در انتخابات پیش رو خیلی فعال نخواهند بود و این نکته را به بعضی از دوستان هم گفته‌اند. چراکه در انتخابات گذشته خیلی خوب عمل نشد از این‌رو خاتمی می‌خواهد فعال نباشد.

تصویری از مهمانان رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) متتشر شده است.

ایسنا نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر بخواهیم یکی از مشکلات اساسی کشور را نام ببریم شاید همین قدرت تحلیل و دشمن شناسی، تشخیص جبهه حق از باطل است.

آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا (س) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.

حسن روحانی روایتی از ماجرای اختلاف نظرش با آیت‌الله مؤمن درباره سن رأی‌دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نتیجه نهایی این موضوع ارائه کرد.

فارس نوشت: جانشین وزیر دفاع در دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواه بر امنیت دریانوردی به ویژه عبور مطمئن انرژی از «تنگه هرمز» که مورد نیاز جهان و کشورهای صنعتی است؛ تاکید داشته و خود را به ایجاد امنیت این آبراه متعهد می دانیم.