شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و سوم مهر جزییاتی از جلسه با علی اکبر ولایتی و همچنین دیدار با سران قوا را تشریح کرده است.

ایسنا نوشت: هر چند که آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی امام جمعه وقت کرمانشاه ساعت 12:15 ظهرِ 23 مهر 1361 توسط عامل سازمان تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید اما بر اساس اسناد منتشر شده در کتاب زندگی و مبارزات آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی، ترور ایشان، اولین سوء قصد سازمان به جان ایشان نبود.

خانه ملت نوشت: رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور قانون تمدید قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ کرد.

برنامه جت‌های جنگنده نسل ششم بریتانیا احتمالاً با توجه به درخواست کشورهای دارای جیب پرپول برای مشارکت در این پروژه، قدرت مالی زیادی دریافت خواهد کرد.

فارس نوشت: تصویری از دیدار رهبر انقلاب با رهبر جنبش اسلامی نیجریه منتشر شد که نشان می‌داد، قاب عکسی از آیت‌الله «لاری» در دفتر ایشان نصب شده است. رهبر انقلاب پیرامون عظمت شخصیت ایشان فرموده بودند: «من نظیرش را تا زمان خودمان - یعنی تا زمان امام خمینی - واقعاً در هیچ کس سراغ ندارم.»

ایرنا نوشت: رئیس‌جمهور با طرح یک پرسش از کشورهای غربی و حامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه کشتار 700 کودک مظلوم و بی‌گناه غزه توسط این رژیم با کدام ملاک و معیاری قابل توجیه است، اقدامات رژیم صهیونیستی را یادآور رفتار نازی‌ها دانست.

یک نماینده مجلس گفت: در عملیات طوفان‌الاقصی علاوه بر شکست نظامی شاهد شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از نیروهای مقاومت فلسطین بودیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سامانه‌های پایشی بسیار هوشمندی در حوزه پهپادی، سنسورها و انواع هشداردهنده‌ها در مرزهای کشور به کار گرفته شده است.

مشاور سیاسی رهبر انقلاب گفت: صهیونیست‌ها که برای حمله زمینی به غزه تبلیغات می‌کنند احتمالا هنوز نفهمیده‌اند که با عملیات رسانه‌ای نمی‌شود در زمین غزه در جنگ با طراحان هوشمند طوفان‌الاقصی به پیروزی رسید.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: بانک مرکزی دولت شما دو و نیم برابر رقم دولت قبل، دلار در بازار فروخته و اگر قرار باشد برای این کار حبس درنظر گرفته شود مجازاتش باید به 50 سال برسد!

جماران نوشت: سید حسن خمینی در پیامی درگذشت داریوش مهرجویی و همسر وی را تسلیت گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح‌های کمیته دفاعی کمیسیون متبوعش برای اصلاح قانون سربازی صحبت کرد.

فارس نوشت: رئیس جمهور 2 قانون «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت» و «معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی» مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

جماران نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: هواپیما سوار شدن برای مردم ما نباید کالای لوکس باشد، 40 سال است که مردم پای این انقلاب هستند اما ما هم وقتی می‌خواهیم به آنها خدماتی ارائه دهیم یادمان می‌افتد که ممکن است ارز خارج شود.

دو نماینده مجلس به قتل داریوش مهرجویی و همسرش واکنش نشان دادند و خواستار اشد مجازات محکوم شدند که ایسنا منتشر کرده است.

رئیس جمهور ایران به رییس جمهور فرانسه گفت: اگر کشتار مردم و محاصره غزه، متوقف نشود وضعیت پیچیده می‌شود و صحنه توسعه می‌یابد.