یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

سیاسی وب‌گاه خبر آنلاین

خبرهای گوشه و کنار حاکی از این است که اعتدال و توسعه بنا دارد در انتخابات مجلس دوازدهم ایفای نقش کند؛ نقشی که البته ذیل ائتلاف با برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا عملیاتی می شود.

عطاءالله مهاجرانی در روزنامه هم میهن نوشت: روز شنبه 7 اکتبر 2023 برابر با 15 مهرماه 1402 روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ فلسطین و غرب آسیاست. اکنون این دنیاست که ابعاد قضیه هفتم اکتبر 2023 را با ششم اکتبر 1973 و نیز از سویی با یازده سپتامبر 2001 مقایسه می‌کنند. این «روز واقعه» را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟

رجانیوز نوشت: عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه مسجد مکی زاهدان که پیش‌تر یکی از مدافعان سرسخت جهاد با صهیونیست‌ها بود، در باره دفاع هجومی حماس علیه ارتش صهیونیستی، هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز که استاندار آذربایجان شرقی در دولت احمدی‌نژاد نیزبوده، در مصاحبه با هم میهن در باره سفر احمدی نژاد به گواتمالا اظهارنظر کرد.

ایران نوشت: دکتر جواد صالحی‌اصفهانی، اقتصاددان برجسته ایرانی مقیم امریکا، در مقاله‌ای آکادمیک، از کاهش فقر در دوره هاشمی و خاتمی خبر داد.

شرق نوشت: دختر امام‌جمعه ذی‌نفوذ مشهد که حالا عنوان همسر رئیس‌جمهور را هم یدک می‌کشد و ظاهرا بدش هم نمی‌آید که به همان نامی خوانده شود که در غرب، همسران رؤسای جمهور را به آن می‌خوانند، اولین زنی نیست که از دل یک خانواده سرشناس در جمهوری اسلامی وارد پشت پرده قدرت شد و البته حاشیه‌سازی کرد.

فارس نوشت: فرمانده کل سپاه گفت: اسرائیل جدید یک موجود ضعیف و ذلیل است که دیگر نمی‌تواند رجز بخواند، او هر وقت می‌خواست با بلدوزرها خانه فلسطینی‌ها را شبانه بر سرشان آوار می‌کرد و اسیر می‌گرفت اما داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است.

هاشمی‌رفسنجانی روز شانزدهم مهر از دیدار طولانی اش با مهدی کروبی نوشته‌است. همچنین روایت‌هایی از وضع ارز و دیدار با محسن رضایی مطرح شده است.

فارس نوشت: سردار همدانی در سال 1390 به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حاضر شد. او در آنجا به «ابووهب» معروف بود. تشکیل گروه‌های دفاع مردمی ایده او برای نجات سوریه از بحران بوده است.

نخستین مهمان خارجی جمهوری اسلامی ایران که 6 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تهران آمد و با امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب دیدار داشت و پیروزی انقلاب را تبریک گفت، یاسر عرفات، رهبر جنبش آزادی بخش فلسطین بود.

اطلاعات آنلاین نوشت: شرکت بیمه ایران شایعه بیمه بودن اموال دکتر محمد مصدق را تکذیب کرد.

فرادید نوشت: کتاب خاطرات زهرا خانم تاج‌السلطنه، دختر ناصرالدین‌شاه و توران‌خانم، یک گنجینه تاریخی است که جزئیاتی خواندنی از زندگی در دربار قاجار را در خود جمع دارد. تاج‌السلطنه در این یادداشت‌ها اغلب با نگاهی انتقادی به شیوه سلطنت شاهان قاجار از جمله پدرش نگاه می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: بارها تاکید شده که جمهوری اسلامی در موضوع زن در موضع تهاجم است و نه دفاع زیرا غرب باید پاسخگوی لگدمال کردن عزت و شرافت زن باشد.

روزنامه اطلاعات نوشت: این روزها در کنار مسائل مهمی که بیان می‌شوند، ضرورت ساماندهی مهاجران افغان هم مجدداً مجال طرح یافته و بسیاری درباره آنها صحبت می‌کنند.

ویدئویی از لحظه ورود آرمیتا گراوند به مترو که در ایستگاه شهدا بیهوش شد، قابل مشاهده است. منبع: خبرگزاری دانشجو

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) با شرکت رِیتیان، برای توسعه کلاس جدیدی از فناوری نیروی محرکه قرارداد بسته است.