جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

مراسم رونمایی از کتاب «رؤیای چینی؛ پیرامون ساخت جامعه ای انسانی با آینده ای مشترک» ترجمه محمدرضا نوروزپور با حضور جمعی از کارشناسان و نخبگان حوزه فرهنگی و سیاسی در کافه خبر برگزار شد.

فیلم «کت چرمی» از هفته آینده با بازی جواد عزتی که پس از یک سال به سینماها می‌آید، اکران خواهد شد.

ایسنا نوشت: یک پرتره عظیم از «لئوناردو دی‌کاپریو» در یکی حراجی خیریه به قیمتی فراتر از یک میلیون دلار فروخته شد.

مهر نوشت: مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون. خ» درباره وضعیت ساخت فصل پنجم این سریال بیان کرد رییس صداوسیما دستورات پیگیری را داده اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

مبلغ نوشت: ویژه‌برنامه ظهر دلنشین که سابقه‌ای چندساله داشته و طی این سال‌ها میزبان اساتید و پیشکسوتان نامداری بوده است، روز شنبه، ششم خردادماه میزبان جمع دیگری از اساتید، پیشکسوتان، قاریان و حافظان قرآن کریم بود تا به پاس سال‌ها خدمت مجاهدانه احمد حاجی‌شریف در عرصه نظارت بر چاپ و نشر مصحف شریف گوشه‌ای از خدمات ارزنده این خادم قرآن بازخوانی شود.

مبلغ نوشت: رئیس دفتر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در شهر قم گفت: کتاب عیون اخبارالرضا به تعبیر یکی از بزرگان می تواند یک کتاب بالینی باشد که ما هر شب پیش از خواب، همچون نهج البلاغه، بعد از تلاوت قرآن کریم و زمزمه صحیفه سجادیه، بخش هایی از این کتاب را مرور کنیم.

مهر نوشت: گی‌یرمو دل‌تورو فیلمساز کهنه‌کار که در فصل چهارم و پایانی سریال «بری» در نقش کوتاهی ظاهر شده است، این محصول شبکه اچ‌بی‌او را تحسین کرد.

جایزه نفرات برگزیده مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» مشخص شد. علیرضا افکاری که مدیریت هنری هنرجویان را در طول برگزاری این مسابقه برعهده داشته است به هر کدام از فینالیست‌های این مسابقه یک قطعه موسیقی با آهنگسازی و مدیریت هنریِ خود هدیه خواهد داد.

موزه سینمای ایران همزمان با ولادت امام رضا (ع) بخش‌هایی از گفتگوی رسول صدرعاملی درباره فیلم «شب» را منتشر کرد.

بزرکداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دعایی و رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش از تیترهای مطبوعات امروز است.

مرضیه برومند و محمد مهدی عسگرپور، مخالفت صریح خود درباره موضع‌گیری اخیر محمد خزاعی بابت ممنوع‌الفعالیتی هنرمندان را اعلام کردند.

طراحی صحنه سریال رهایم کن ساخته شهرام شاه حسینی که از فیلیمو در دسترس است، به سهیل دانش اشراقی سپرده شده و او با توجه به فضای داستان این سریال که در دهه پنجاه می‌گذرد با استفاده از مستندات تاریخی و بهره‌گیری از قدرت تخیل خود در کنار جلوه‌های ویژه بصری، فضایی خلاقانه آفریده است که مخاطب را با خود به دل داستان می‌کشاند.

نخستین گردهمایی سینماگران دفاع مقدس شامگاه دوشنبه 8 خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، هنرمندان سینما و چهره های برجسته سینمای ایران در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

رمان «سبز - آبی» اثر مرحوم سعید تشکری در 340 صفحه رقعی با تمی تاریخی و با مرور و نگاهی به زندگی و زیست سادات رضوی در ایران از سوی نشر نیستان وارد بازار کتاب و هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

«مبلغ» نوشت: علیرضا هزار در مصاحبه ای که به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام انجام داده به ده شاخص کاربردی و مهم برای عقلانیت در زندگی در بیان امام رضا اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

ایران تئاتر نوشت: اسامی بازیگران نمایش موزیکال «باب اسفنجی» اعلام شد. این اثر نمایشی قرار است از چهارم مرداد در شهر لندن اجرا شود.