جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: تام هنکس بازیگر محبوب هالیوود مدرک دکتری افتخاری خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

سیاوش طهمورث در کافه خبر خبرآنلاین با انتقاد از رشد خودشیفتگی در جامعه گفت: زمانی که اخلاق از بین می‌رود، زمانی که تک نفره می‌شویم، زمانی که خودشیفته می‌شویم، جامعه به اضمحلال کشیده می‌شود. ما چنین شرایطی را در هویت تاریخی‌مان نداریم. یک زمانی تار سیبل ارزش داشت امروز چک و سفته هم بی اعتبار است. منبع: خبرآنلاین

دکتر کیومرث اشتریان در نقد فیلم سینمایی"ملک سلیمان" نوشت: خرافات در سینمای سیاسی ایران با جلوه «روشنفکری - حزب‌الهی» که دارد، سبب می‌شود بخش درخور توجهی از جوانان، کارگردانان، نویسندگان و منتقدان سینمایی را به خود جذب کند.

داریوش فرضیایی، مجری باسابقه حوزه کودک که سال‌هاست با نام «عمو پورنگ» شناخته شده باور دارد اگر جلوی نمایش خانگی را بگیریم کودکان به سمت ماهواره‌ها می‌روند.

تنش آفرینی طالبان، کاهش نسبی قیمت خودرو و... از تیترهای امروز روزنامه هاست.

عکس جشن عروسی لی یونگ آئه بازیگر نقش یانگوم را می بینید.

مهر نوشت: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن 2023 دقایقی پیش به پایان رسید و برندگان این دوره معرفی شدند.

مبلغ نوشت: پاپ خواستار آزادی عبادت برای کاتولیک های چین شد.

مبلغ نوشت: بررسی صریح «ماجرای علامه و انقلاب» تقابل یا حمایت؟ به پژوهش تاریخی - تبیینی در خصوص نسبت علامه و انقلاب اختصاص دارد. کتابی که سوژه‌ای متفاوت و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد؛ نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب از سوی انتشارات شهید کاظمی به زیور طبع آراسته شد.

در برنامه «نقد سینما» مطرح شد و پورحسین باور دارد تصویر انسان آسیب‌دیده در سینمای ما تقریبا غیرواقعی است.

مبلغ نوشت: مریم نصر اصفهانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مدرس فلسفه در نشستی که به کتاب تازه ترجمه شده ی «تاریخ زنان فیلسوف معاصر» در شهر کتاب مرکزی اختصاص داشت به توضیحاتی در مورد این کتاب و ترجمه آن به وسیله گروه مترجمان پرداخت.

بیستمین آلبوم محسن شریفیان با عنوان «موسیقی شمال بوشهر» به بازار آمد.

محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امروز برغم اینکه در کاری هنری و نمایشی حضور ندارم هیچ حسرتی نمی‌خورم، چون به وقتش تلاش حرفه‌ای خودم را کرده ام؛ فقط شرمنده هواداران و مخاطبان هستم که توان ارائه تولیدات جدید را ندارم.

ایسنا نوشت: حسین کاشیان هنرمند حوزه نقاشی و خوشنویسی حدود 30 روز است که در بیمارستان بستری است. در همین راستا یکی از نزدیکانش وضعیت او را تشریح کرد.

ایسنا نوشت: فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی پس از تعطیلات نیمه خردادماه روی پرده سینماها می‌رود.

خبری مبنی بر ممنوع‌الفعالیتی پنج خواننده در فضای مجازی دست به دست شد، آن پنج خواننده عبارتند از رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این وضعیت را تکذیب کرده است.