جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر فرهنگ در بخشنامه ای از بلامانع بودن استفاده از نام های مورد استفاده در گویش های محلی و قومی رایج در مناطق مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه ها و اماکن خبر داد.

ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از برخی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس از جمله جمشید هاشم‌پور و جمال شورجه بیان کرد: ما در سینما، تنوع سلیقه و دیدگاه را به رسمیت می شناسیم و معتقدیم توقف، سمی مهلک برای سینماست.

آیت الله سید مصطفی محقق داماد در نشست دو روزه «داوری» در ترازوی داوری که به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صبح امروز ششم خرداد ماه در تالار تمدن این پژوهشگاه آغاز به کار کرد؛ گفت: این جلسه برای مدح استاد داوری اردکانی نیست ولی در عین حال داوری و قضاوت در خصوص کارهای دکتر داوری است. تا حدود نیم قرن قبل اگر در ایران می‌گفتند فلسفه، مراد فلسفه اسلامی شامل فلسفه مشا، اشراق و...

مهر نوشت: جیمز کامرون به صراحت اعلام کرد چند ماهی است که مشغول نوشتن فیلمنامه فیلم جدید «ترمیناتور» است.

برترین‌ها نوشت: گفتگویی کوتاه با زوج تهرانی که با دو فرزندشان در آپارات ویدئو تولید و منتشر می‌کنند!

«یک و نیم اسب بخار» به کارگردانی رسول کاهانی ضمن راهیابی به جشنواره شانگهای در 4 بخش نامزد دریافت جایزه شد.

ایبنا نوشت: خبر در گذشت باقر پرهام را پسرش رامین پرهام امروز در توییتر اعلام کرد.

ایسنا نوشت: بهروز افخمی بیان کرد: شرایط اکران فیلم «فرزند صبح» همزمان با چهاردهم خرداد فراهم نشد و اکران این فیلم به زمانی دیگر موکول شده است.

مهر نوشت: در حالی که اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) چهارمین هفته خود را بدون هیچ نشانه‌ای از دست یافتن به راه حلی پشت سر می‌گذارد، تأثیر این اعتصاب در سراسر آمریکا محسوس است.

سریال طنز «سه دونگ سه دونگ» به کارگردانی شاهد احمدلو از شبکه آی‌فیلم به روی آنتن می‌رود.

بهارنیوز نوشت: فناوری‌های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را دستخوش تغییر و تحول ساخته و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است.

ایسنا نوشت: رضا فیاضی که این روزها با بازی در نمایش «سیندرلا» روی صحنه است، با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از این نمایش می گوید: بالاخره «سیندرلا» برای خود اعتباری دارد.

کیهان نوشت: طی هفته‌های اخیر، در شبکه نمایش خانگی هم کاهش افت شدید کیفی آثار هستیم و هم محتوای مبتذل و سخیف در آنها بیداد می‌کند.

سفر سلطان عمان به تهران و چالش های طالبان و... از موضوعاتی است که روزنامه های امروز به آنها پرداخته اند.

قرارداد سرگروهی فیلم‌های «مصلحت»، «کت چرمی» و «معجزه عشق» ثبت شد.

مهر نوشت: یادواره مریم کاظم‌زاده عکاس دفاع مقدس با حضور جمعی از عکاسان برگزار شد.