دوشنبه 16 مهر 1403

خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی

آخرین اخبار و جزئیات از بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی اعلام شد.

نمایندگان مجلس قول دادند که طرح ساماندهی استخدام کارکنان در صحن علنی مطرح شده و سپس به سرعت به شورای نگهبان ارسال شود. میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در سراسر کشور در انتظار تایید نهایی و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام کارکنان هستند. فعالان پویش طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از تعیین تکلیف این طرح در هفته آینده خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان و اخراج کارگران پیمانکاری | عدم حذف مافیای پیمانکاران و عدالت استخدامی به اعتراضات و اعتصابات کارگری دامن می‌زند

فعالان پویش طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، از تعیین تکلیف طرح در جلسه‌ی هفته‌ی بعدِ کمیسیون اجتماعی مجلس خبر دادند.

این فعالان می‌گویند: بنا بر اظهارات و وعده‌های اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، ابهامات طرح تا اندازه‌ی زیادی رفع شده و قرار است طرح در جلسه‌ی هفته‌ی آینده‌ی کمیسیون تعیین تکلیف شود. نمایندگان قول دادند بعد از پایان هفته، طرح در صحن علنی مطرح و سپس به سرعت به شورای نگهبان ارسال شود.

این کارگران ابراز امیدواری کردند با رفع تمام ابهامات طرح، این بار شورای نگهبان به طرح رای مثبت بدهد و آن را تایید کند تا این طرح قبل از پایان بهار برای اجرا ابلاغ شود؛ میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در سراسر کشور در انتظار تایید نهایی و ابلاغ طرح ساماندهی استخدام هستند.

یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتراضات کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری نفت، تصویب نشدن طرح ساماندهی‌ست. طرح ساماندهی با تامین امنیت شغلی، می‌تواند عدالت در پرداخت را محقق سازد؛ اگر این طرح تا امروز به تصویب رسیده بود، نارضایتی کارگران پروژه‌ای تا این اندازه گسترده نمی‌شد.

در این مقطع زمانی هیچ علاجی جز تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی برای رفع تبعیض و برقراری امنیت شغلی کارگران پیمانکاری و پروژه‌ای وجود ندارد. دولت و مجلس با تصویب طرح ساماندهی می‌توانستند هدیه خوبی به کارگران در آستانه‌ی روز جهانی کارگر بدهند که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

منبع: ایلنا هم اکنون دیگران می خوانند 14 اردیبهشت 1402 - 13:00

بیشتر بخوانید

خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی 2