دوشنبه 28 خرداد 1403

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت مسکن

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت مسکن

اقتصادنیوز: رئیس کل بانک مرکزی از کاهش تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران طی اردیبهشت ماه و کنترل نسبی رشد قیمت در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - در جلسه شورای عالی مسکن، اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که در اردیبهشت ماه 1402، حدود 107.2 درصد بود در اردیبهشت امسال به حدود 12.5 درصد رسیده که نشان دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور است. در عین حال حجم معاملات در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل 11.8 درصد افزایش داشته است. به عبارت دیگر آمارها نشان می‌دهد که توام با افزایش حجم معاملات، رشد قیمت در بازار مسکن به میزان مطلوبی کنترل شده است.

در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل در قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد: تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال 1402 از 205 هزار فقره قرارداد به مبلغ 68 هزار میلیارد تومان به حدود 826 هزار فقره قرارداد به مبلغ 275 هزار میلیارد تومان با رشد 304 درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

خبر مرتبط عملکرد ضعیف نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن + جدول

اقتصادنیوز: تازه‌ترین آمار از عملکرد نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد؛ همچنان 18 بانک تا 31 فروردین سال جاری یک ریال هم به این طرح تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.

همچنین، تسهیلات کمک ودیعه مسکن از 224 هزار فقره به مبلغ 13 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 1402 به حدود 462 هزار فقره و مبلغ 36 هزار میلیارد تومان رسید که رشد 175 درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری را تجربه کرده است.

خبر مرتبط دستور مهم مخبر به رئیس بانک مرکزی و وزرای نفت و نیرو

اقتصادنیوز: سرپرست ریاست‌جمهوری تأکید کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید بانک‌هایی که تاکنون نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند طی یک هفته آینده مشخص کند و تعهدات لازم را از آنان بگیرد تا در روزهای باقی مانده از دولت پرداخت تسهیلات و سهم الشرکه بانک ها تسریع شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت مسکن 2
خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت مسکن 3