جمعه 8 تیر 1403

خبر مهم وزارت بهداشت برای دستیاران + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر مهم وزارت بهداشت برای دستیاران + جزئیات

اقتصادنیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار در بودجه عمومی 3 همت بودجه برای حقوق دستیاران در نظر گرفته شده است که اگر درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها کم شد، حقوق دستیاران دچار کاهش نشود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد در نشست خبری با موضوع دستاوردها که امروز دوشنبه 4 تیرماه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت دولت سیزدهم در دوران کرونا آغاز شد، گفت: در آن زمان کلاس‌ها تعطیل بودند و به صورت مجازی برگزار می‌شد ولی در رشته‌های پزشکی به دلیل ماهیت متفاوت، ضرورت برگزاری کلاس حضوری وجود داشت. بنابراین از ابتدای سال تحصیلی 1400 کلاس‌های درس و آزمون‌های رشته‌های پزشکی را حضوری کردیم.

وی افزود: این در صورتی است که وزارت علوم یک سال بعد این کار را انجام داد.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در این دوران از ظرفیت دانشجویان پزشکی در پیشگیری و واکسیناسیون استفاده شد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا برخی کلاس‌های آموزشی در دانشگاه و بیمارستان تبدیل به انبار دارو شده بودند، گفت: همچنین برخی خوابگاه‌های استیجاری، برگردانده شده بودند به همین دلیل حضوری کردن کلاس‌ها کار ساده‌ای نبود.

خبر مرتبط واکنش وزارت بهداشت به ادعای یک کاندیدای انتخابات درباره واکسن کرونا

اقتصادنیوز: مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با صدور اطلاعیه‌ای درباره موضوع واردات واکسن کرونا به کشور به ادعای یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

باقری فرد در مورد اقدامات تحولی انجام شده در معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات انجام شده ساماندهی دانشجویان ایرانی در حال تحصیل خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل بود. قبل از 1400 دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند، اجازه داشتند با گذراندن 36 واحد سر کلاس‌های دانشگاه‌های ایران بنشینند.

وی با بیان اینکه هزاران نفر از این طریق کنکور را دور می‌زدند، اظهار کرد: این ساماندهی بر اساس قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی انجام شد و براساس آن افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، می‌توانند بعد از بازگشت به کشور پس از ارزشیابی، مشغول به کار شوند.

خبر مرتبط سهم واردات دارو اعلام شد / ادعای وزارت بهداشت درباره میزان تولید دارو در داخل کشور

اقتصادنیوز: رییس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، گفت: بیشتر داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در مورد شرایط ادامه تحصیل دانشجویانی که تحصیلشان‌در خارج از کشور نیمه تمام مانده، گفت: این دانشجویان تنها در صورتی که حداقل 4 ترم و معادل 72 واحد گذرانده باشند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون، داخل کشور به تحصیل ادامه دهند.

معاون آموزشی تاکید کرد: در این آزمون افراد محدودی قبول می‌شوند و این ساماندهی در مسیر عدالت محوری بوده است.

باقری فرد با بیان اینکه این آزمون دوبار در سال برگزار می‌شود، گفت: در این موضوع به دلیل اینکه دانشجویان پزشکی با سلامت مردم سروکار دارند، نمی‌توان اغماض کرد.

افزایش 700 برابری حقوق دستیاران

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به معضلات دستیاری رشته‌های تخصصی، گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم، حقوق دستیاران 2 تا 3 میلیون بود و در این دولت 700 برابر شد.

وی در مورد این افزایش حقوق گفت: برای دستیاران مجرد 12 میلیون و برای دانشجویان متأهل 15 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام افزایش انگیزه دستیاران پزشکی بود، گفت: برای اولین بار در بودجه عمومی 3 همت بودجه برای حقوق دستیاران در نظر گرفته شده استکه اگر درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها کم شد، حقوق دستیاران کاهش نیابد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده این مبلغ رشد داشته باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خبر مهم وزارت بهداشت برای دستیاران + جزئیات 2
خبر مهم وزارت بهداشت برای دستیاران + جزئیات 3