چهارشنبه 18 مهر 1403

خراسان شمالی یک گام تا قرمزی کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان شمالی یک گام تا قرمزی کرونا

بجنورد - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اعلام کرد: تا فردا همه شهرستان‌های این استان، به‌جز رازوجرگلان، وضعیت قرمز کرونایی به خود خواهند گرفت.

دکتر سیداحمد هاشمی، یکشنبه در نشست کمیته تدابیر ویژه ستاد استانی بیماری کرونا گفت: تنها شهرستان مرزی راز و جرگلان همچنان وضعیت زرد کرونایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته موارد بستری در مراکز درمانی استان به شدت افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: هم اکنون 260 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و متاسفانه شاهد مرگ و میر در بین جوانان هستیم.

وی با انتقاد شدید از آنچه که بی‌اعتنایی برخی شهروندان به توصیه های بهداشتی و نادیده گرفتن پروتکل های این بخش خواند، موج دوم کرونا را همه‌گیرتر از موج نخست آن دانست و افزود: در موج نخست مردم هنگام حضور در خیابان و یا برگزاری آیین های مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کردند و حال آنکه از ابتدای تیرماه میزان استفاده مردم از ماسک به 20 درصد رسید و هم اکنون 75 درصد افراد در مساجد از ماسک استفاده نمی کنند.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه حضور در تجمعاتی از قبیل عروسی، تشییع جنازه و عزاداری از علل اصلی گسترش این بیماری در سطح استان است، افزود: متاسفانه اخیرا برای تشییع جنازه یک بیمار کرونایی در بجنورد، 250 نفر در این مراسم شرکت کرده بودند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه از نظر همه گیری کرونا، در شمار استانهای در شرایط هشدار قرار گرفته است و در چند روز اخیر نیمی از هشت شهرستان استان، که بیشترین جمعیت را داشته اند، وضعیت قرمز دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون 291 هزار و 172 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 216 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 700 تن رسیده است. همچنین تاکنون 253 هزار و 213 نفر از بیماران در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*