یک‌شنبه 13 خرداد 1403

خرمشهرها در پیش است /«این عکس‌ها و نمایشگاه کجا دیده می‌شوند؟!»

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
خرمشهرها در پیش است /«این عکس‌ها و نمایشگاه کجا دیده می‌شوند؟!»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از محل‌هایی که مقام معظم رهبری در دیدار سه ساعته خود از نمایشگاه کتاب تهران به آنجا رفت غرفه مربوط به «روایت قرن» به روایت تصویر و عکس بود که نشان از یک دغدغه بی‌پایان می‌دهد. رهبر انقلاب وقتی به این بخش می‌رسند ریز می‌شوند درتعدادی از تصاویر که در قالب نمایشگاه روایت قرن در فضای محدود غرفه دانشگاه امام حسین علیه‌السلام برپا شده و نشان‌دهنده‌ی...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از محل‌هایی که مقام معظم رهبری در دیدار سه ساعته خود از نمایشگاه کتاب تهران به آنجا رفت غرفه مربوط به «روایت قرن» به روایت تصویر و عکس بود که نشان از یک دغدغه بی‌پایان می‌دهد. رهبر انقلاب وقتی به این بخش می‌رسند ریز می‌شوند درتعدادی از تصاویر که در قالب نمایشگاه روایت قرن در فضای محدود غرفه دانشگاه امام حسین علیه‌السلام برپا شده و نشان‌دهنده‌ی مسیر پرفراز و نشیبی است که ملت ایران در یکصد سال اخیر از کودتای رضاخانی 1299 تا الان طی کرده.

دغدغه‌ی آقا دوباره چیزی شبیه همان دغدغه‌ی فروش داشتن یا نداشتن کتاب‌هاست: «این عکس‌ها و نمایشگاه کجا دیده می‌شوند؟!» تعریضی به اینکه در کار فرهنگی، موضوع اثرگذار بودن بسیار مهم است و نباید به صرف برپایی چنین ایده‌هایی دل‌خوش بود و در این مرحله متوقف ماند.

مسئولان غرفه توضیح می‌دهند که با همکاری آموزش و پرورش، ایده‌ی راهیان قرن را توی جامعه‌ی دانش‌آموزی بسط داده و فی‌المثل در تهران دانش‌آموزان را بر می‌دارند و به نقاط تاریخی تهران می‌برند که کجا مشروطه واقع شده و کجا شیخ فضل الله اعدام شده و چطور بر سر دار رفت و قس علی هذا!

مسئولان غرفه دارند توضیحات مبسوط می‌دهند در فقره‌ی تبیین تاریخ معاصر و چگونگی انتقال این معارف به جامعه‌ی دانش‌آموزی که سه دهه بعد از انقلاب به دنیا آمده و انقلاب و جنگ و امام رحمه‌الله را ندیده و من به این فکر می‌کنم که دغدغه‌ی فرهنگی شخصیتِ نخست جمهوری اسلامی، سه هفته بعد از یکی از بزرگ‌ترین حملات موشکی و پهپادی تاریخ، آنهم علیه صهیونیست‌ها که دنیا را تکان داده و هنوز هم سرخط تحلیلی رسانه های مهم جهان است، تبیین و تحلیل تاریخ و مواریث و فرهنگ و کتاب و ادب است.

نشانه‌ای از آنکه در افق بلندمدتی از این دست، حتی گرفتن حال صهیونیست‌ها در یک عملیات سنگین نظامی هم در برابر بعضی چیزهای دیگر، اهمیت کمتری دارد. خرمشهرهای دیگری در پیش است که سیلی زدن تاریخی به صهیونیست‌ها، ایستگاه‌های میانی آن است...

برگرفته از رسانه KHAMENEI.IR