پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

خروج آرد و مرغ از آستارا ممنوع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خروج آرد و مرغ از آستارا ممنوع شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا مقابله با خروج و انتقال آرد و مرغ صنعتی به شهرستان‌های دیگر را ممنوع اعلام کرد و از مسئولان امر خواست برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا، میزان سهمیه و مصرف این کالاها را احصاء و اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز شنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار در فرمانداری آستارا اظهار کرد: همخوانی نداشتن میزان سهمیه و مصرف آرد و مرغ سبب آشفتگی بازار می شود، درحالی که در این زمینه کمبود نداریم.

وی از نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول خواست با برقراری گشت های منظم و مستمر با عوامل قاچاق و خروج آرد و مرغ از شهرستان برخورد کنند و کارخانه آرد آستارا به طور مستمر مورد بازدید و بازرسی قرار گیرد.

وی افزود: انبار کالاهای اساسی شهرستان باید همواره پر و تکمیل باشد و اداره تعزیرات حکومتی با گرانفروشان مرغ، بدون تذکر کتبی و در مرحله نخست ارتکاب تخلف، قاطعانه برخورد کند.

فرماندار آستارا از دستگاه های مسئول خواست برای تولید کالاهای اساسی مورد نیاز در داخل شهرستان، صدور و اخذ مجوز راه اندازی کارگاه ها و واحدهای تولیدی را با جدیت پیگیری و از سرمایه گذاران در این رابطه حمایت کنند.

او میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار و اصناف را بسیار پایین و ناچیز اعلام کرد و تشدید بازدیدها و نظارت ها را برای قطع زنجیره شیوع کرونا خواستار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه از از اعمال بیش از 2 هزار مورد بازرسی از مرغ فروشی ها و تشکیل 13 پرونده تخلف در این صنف و ارجاع آنها به تعزیرات حکومتی خبر داد.

محسن آهنی گفت: آستارا در جذب و تامین کالاهای اساسی مقام اول استان را دارد و میزان مرغ مورد نیاز شهرستان هشت تا 10 تن در سال است و به علت نبود کشتارگاه در آستارا، از کشتارگرهای بومی برای کشتار و تامین سریع مرغ مورد نیاز استفاده می کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: با افزوده شدن 2 مرغداری جدید، شمار مرغداری های این شهرستان به هفت واحد رسیده است و تا دهه فجر امسال 2 واحد مرغداری 30 هزار قطعه ای نیز فعال خواهد شد.

ایرج شیارکار افزود: مجوز راه اندازی 2 واحد مرغداری صنعتی 30 هزار قطعه ای را از قبل گرفته ایم و بخش خصوصی می تواند با تامین محل و زمین مناسب، به راه اندازی این واحدها اقدام کند.

حسین ابوالحسنی رئیس اتاق اصناف آستارا نیز در این جلسه از صدور مجوز برپایی نمایشگاه مبل، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*