یک‌شنبه 1 مهر 1403

خرید تضمینی گندم از این استان ها / میزان برداشت چرا کم شد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خرید تضمینی گندم از این استان ها / میزان برداشت چرا کم شد؟

اقتصادنیوز: مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 2 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان 12 استان کشور خریداری شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 2 میلیون و 700 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 46 همت از کشاورزان 12 استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از بارش های اخیر و تاخیر در برداشت، کمی عقب هستیم.

او از پرداخت 5 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 2.3 همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده که با وجود گذشت 63 روز از اولین برداشت، میزان پرداخت بسیار ناچیز است.

ایمانی ادامه داد: استان خوزستان با یک میلیون و 500 هزارتن خرید پیشرو در خرید تضمینی گندم است، درحالیکه اگر سیل در این استان اتفاق نمی افتد، میزان خرید به یک میلیون و 800 هزار تن از این استان می رسید.

خبر مرتبط ایران به پایداری در در تولید گندم رسید

اقتصادنیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته در اصلاح نژاد گندم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم، گفت: ایران به پایداری در تولید گندم دست پیدا کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کماکان پیگیر مطالبات گندمکاران هستیم، افزود: در سال های گذشته بخشی از مطالبات هرچند اندک توسط بازرگانی دولتی پرداخت می شد و از طرفی بانک مرکزی، بانک های تابع را مجاب به پرداخت رقمی به عنوان کمک به دولت کرده بود، درحالیکه امسال پرداخت را به سازمان هدفمندی گره زدند که براساس پیگیری های صورت گرفته قرار است که هفته آینده بخشی از مطالبات پرداخت شود.

خبر مرتبط آخرین پیگیری‌ها درباره اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

اقتصادنیوز: سهراب سهرابی، مجری طرح گندم گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر، تاکنون قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشده است و تحقق این امر نیازمند تصمیم گیری در شورای قیمت گذاری است.

او گفت: با توجه به خرید نهاده های کشاورزی بصورت وعده ای و تاخیر در بدهی بانک ها انتظار می رود که هرچه سریع تر مطالبات گندمکاران پرداخت شود تا گندم از چرخه خرید تضمینی خارج نشود و همواره به سبب شرایط مساعد تولید، کام مردم با خودکفایی گندم شیرین شود چرا‌که با ورود به پیک برداشت نگران استمرار در تاخیر پرداخت مطالبات هستیم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خرید تضمینی گندم از این استان ها / میزان برداشت چرا کم شد؟ 2