چهارشنبه 6 تیر 1403

خط‌ونشان روسیه برای اوکراین / بهتر است کی‌یف پیشنهاد صلح را بپذیرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خط‌ونشان روسیه برای اوکراین / بهتر است کی‌یف پیشنهاد صلح را بپذیرد

اقتصادنیوز: معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که بهتر است اوکراین پیشنهاد صلح رئیس‌جمهوری روسیه را بپذیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری مدودف به خبرنگاران گفت: «صادقانه بگویم، فکر می‌کنم که رئیس جمهور [پوتین] همه چیز را گفته است، منظورم این است که پیشنهاد صلح بعدی از سوی روسیه برای مقامات اوکراین بدتر خواهد بود.»

خبر مرتبط حمله اوکراین به روستوف / مخازن نفت روسیه در آتش سوخت + فیلم

اقتصادنیوز: براساس اعلام مقامات روسیه در پی حمله پهپادی شبانه اوکراین، تانکرهای نفت مسکو آتش گرفتند.

وی در ادامه اظهار داشت: «آنها [مقام‌های اوکراین] اکنون این فرصت را دارند که پیشنهاد صلح ولادیمیر پوتین را بررسی کنند. حداقل برای برقراری صلح تلاش کنند و به این بخش از درگیری پایان دهند.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه در غیر این صورت حمله مسکو ادامه خواهد یافت، افزود: «دشوار است که بگوییم خطوط منطقه حائل که پوتین به آن اشاره کرد، کجا خواهد بود. این احتمال وجود دارد که همه اینها به نفع مقامات فعلی اوکراین نباشد.»

خبر مرتبط روسیه آماده انتقال انرژی هسته ای به این کشورهاست

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز سه‌شنبه گفت روسیه آماده گسترش همکاری با انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در زمینه توسعه انرژی اتمی، از جمله ساخت نیروگاه‌ها و انتقال فناوری انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است.

وی ادامه داد: با این حال، کی‌یف پیشتر در کنفرانس سوئیس «با امتناع» [به پیشنهاد صلح پوتین] پاسخ داد و «هر گونه پیشنهادی را از ابتدا رد کرد و بحث را به همان نقطه شروع بازگرداند. بنابراین از این به بعد [شرایط] بدتر خواهد شد.»

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
خط‌ونشان روسیه برای اوکراین / بهتر است کی‌یف پیشنهاد صلح را بپذیرد 2
خط‌ونشان روسیه برای اوکراین / بهتر است کی‌یف پیشنهاد صلح را بپذیرد 3