سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

خوشبینی داورزنی به تکرار قهرمانی تیم ملی والیبال

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خوشبینی داورزنی به تکرار قهرمانی تیم ملی والیبال

رئیس فدراسیون والیبال گفت: والیبال به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده و تیم های ملی و باشگاهی ایران با نمایشی تحسین برانگیز در مسابقات مختلف، این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در مجمع سالیانه هیئت والیبال استان قم که امروز (شنبه) به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: موفقیت والیبال کشور مرهون زحمات تک‌تک اعضای خانواده بزرگ این رشته ورزشی است و عملکرد آنها باعث می‌شود که تیم‌های ملی والیبال در میادین مهم جهان افتخارآفرینی کنند. هرچه هیئت‌های استانی فعال‌تر باشند، فرآیند کشف و پرورش استعدادها و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف والیبال با موفقیت بیشتری برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: حاصل مسابقات سال 99 رونمایی از چند بازیکن جوان و شایسته والیبال ایران بود که در سال جاری به عضویت تیم ملی درآمدند و در میادین مختلف نقش آفرینی کردند.

داورزنی با بیان این که مجموعه والیبال، سال شلوغی را به رغم وجود کرونا پشت‌سر گذاشت، گفت: قاره آسیا مسابقات والیبال رده‌های سنی خود را به دلیل شرایط کرونا برگزار نکرد، اما فدراسیون والیبال ایران میزبان رقابت‌های نوجوانان جهان در تهران بود و کارنامه مورد قبولی در میزبانی و حضور در مسابقات با کسب رتبه سومی جهان به دست آورد.

وی تصریح کرد: در رده سنی جوانان نیز تیم ایران بدون بازی‌های قاره‌ای در رقابت‌های جهانی ایتالیا و بلغارستان شرکت کرد و در رتبه نهم قرار گرفت. این تیم به رغم دو شکست در ابتدای مسابقات، در سایر بازی‌ها برنده شد و عملکرد خوبی داشت.

وی یکی از وظایف ورزش ایران را بازگشت شادابی و نشاط به جامعه دانست و گفت: والیبال به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده است و تیم های ملی و باشگاهی ایران با نمایشی تحسین برانگیز در مسابقات مختلف، این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند. به عنوان مثال نمایش مسابقات تیم فولاد سیرجان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در مانیتورهای شهر سیرجان، شادابی خاصی بین مردم این شهر به‌وجود آورد و در نهایت نیز با جشن قهرمانی این تیم در قاره کهن آسیا به پایان رسید. همچنین قهرمانی تیم ملی بزرگسالان ایران با شکست ژاپن (میزبان) در رقابت‌های 2021 آسیا، نمونه دیگری برای این ادعاست.

داورزنی کشف استعدادها را نخستین گام برای افتخار‌آفرینی در میادین مهم والیبال دانست و گفت: این روند به سرعت اتفاق نمی‌افتد و باید با پرورش استعدادها و برگزاری مسابقات مختلف آن‌ها را برای میادین مهم آماده کنیم.

وی با یادآوری این‌که تیم ملی والیبال ایران از سال 2011 تا کنون چهار بار قهرمانی در قاره آسیا را جشن گرفته که آخرین آن امسال در ژاپن به دست آمده است، گفت: همچنین تیم ایران در سال‌های 2014 و 2018 قهرمان بازی‌های آسیایی شد و ان شاءالله در سال 2022 نیز سومین قهرمانی را به دست می‌آورد. حفظ قهرمانی از نکات مهم هر رشته ورزشی است و بدون حمایت هیئت‌ها، مربیان، باشگاه‌ها و دیگر عوامل حفظ آن امکان‌پذیر نیست.

وی به حضور بازیکنان متعدد والیبال ایران در تیم‌های باشگاهی جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر والیبال ایران 26 لژیونر دختر و پسر در جهان دارد که نویدبخش آینده بهتر این رشته ورزشی است. این موضوع افتخاری دیگر برای والیبال ایران است و امیدوارم با کمک همه اعضای خانواده این رشته ورزشی آینده بهتری رقم بخورد.

مجمع سالیانه هیئت والیبال استان قم امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، محمدمهدی حلوایی رئیس هیئت والیبال استان و دیگر اعضای مجمع برگزار شد.

والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا | طلا به فولاد رسید