دوشنبه 16 مهر 1403

خیرآباد با هشت درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد با هشت درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه طی 24 ساعت گذشته با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین نقطه این استان به ثبت رسید.

سونا صرفی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده ماهنشان با بیشینه دما 39 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان دمای هوای شهر زنجان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.

صرفی، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، طی امروز و فردا / شنبه و یکشنبه / وزش باد در برخی نقاط این استان می تواند در حد نسبتا شدید با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز باشد.

وی با بیان اینکه امروز / شنبه / شدت وزش باد می‌تواند در برخی نقاط این استان به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت و فردا / یکشنبه / نیز به آستانه شدید به میزان 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت برسد.

صرفی تصریح کرد: طی مدت یاد شده احتمال بارش های پراکنده به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق، در نوار شمالی استان زنجان ازجمله شهرستان طارم وجود دارد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*