یک‌شنبه 15 مهر 1403

خیرآباد زنجان دومین ایستگاه خنک کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیرآباد زنجان دومین ایستگاه خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر، دومین ایستگاه خنک کشور به ثبت رسید.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طی مدت یاد شده، بابارشانی در استان کردستان نیز با دمای نیم درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان نخستین ایستگاه خنک کشور گزارش شد، افزود: ماهنشان نیز با دمای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان زنجان طی 24 ساعت گذشته ثبت شد.

وی اظهار داشت: میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان نیز 11 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان امروز زنجان صاف است و از بعدازظهر نیز شاهد وزش باد خواهیم بود که طبق پیش بینی های صورت گرفته سرعت آن می تواند در برخی از نقاط استان به 40 کیلومتر بر ساعت نیز برسد و ارتفاعات شهرستان طارم نیز ابری و مه آلود است.

سلطانی با بیان اینکه از فردا / یکشنبه 6 مهر ماه / تا اواخر هفته هوای نسبتا سردی را شاهد خواهیم بود که در مناطق سردسیر و کوهستانی می تواند به دمای صفر درجه سانتیگراد نیز نزدیک شود، به کشاورزان و باغداران توصیه کرد نسبت به نگهداری محصولات زراعی و باغی در برابر سرمازدگی، حساس‌تر باشند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*