پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

خیران استان مرکزی بیش از هشت میلیارد ریال به بخش درمان کمک کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیران استان مرکزی بیش از هشت میلیارد ریال به بخش درمان کمک کردند

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خیران استان مرکزی به منظور رفع نیازهای درمانی استان در دوران شیوع ویروس کرونا، امسال هشت میلیارد و 400 میلیون ریال به بخش سلامت کمک کردند.

دکتر «محمد جمالیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خیران حوزه سلامت نقش بسیار مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه به خصوص در این روزهای پر فراز و نشیب کرونایی ایفا کنند.

وی با یادآوری کمک 2 میلیارد و 600 میلیون ریالی شورای خیران سلامت شهرستان دلیجان اظهار داشت: تهیه و اهدای 60 هزار دستکش لاتکس، یک هزار 500 عدد ماسک ان 95، پنج هزار ماسک سه لایه و ساخت یک باب ساختمان 70 متر مربعی و راه اندازی و نصب دستگاه اکسیژن ساز، از جمله مهمترین اقدامات خیران در این شهرستان است که بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تهیه 20 هزار عدد ماسک سه لایه و یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 4 میلیارد و 200 میلیون ریال از فعالیتهای شورای خیران سلامت شهرستان محلات است

دکتر جمالیان از کمک 70 میلیون ریالی شورای سلامت شهرستان تفرش خبر داد و افزود: خرید 800 عدد ماسک و مقدار قابل توجهی دستکش لاتکس ازدیگر کمک‌های خیران این شهرستان است.

وی گفت: مجمع خیرین سلامت استان نیز اقلام و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی از جمله پنج دستگاه تلویزیون 32 اینچ و به همین تعداد یخچال برای بیمارستان امیرکبیر اراک تهیه کرده است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز مبالغ قابل توجهی برای تهیه پنج تخت آی سی یو، یک دستگاه لارنگوسکوپ، 2 دستگاه ویبراتور قفسه سینه و اجرای طرح هواساز فاز یک بیمارستان و نیز توسعه بنای اتاق اکسیژن ساز این مرکز درمانی کمک کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری و با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استان درگیر با کرونا بوده است خیران این حوزه به موقع و همیشه در کنار مجموعه علوم پزشکی بوده و کمکهای قابل توجهی ارائه کرده‌اند.

به گفته سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید19 در کشور تا چهارم آذر 99 به 880 هزار و 542 نفر و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 45 هزار و 738 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س*