سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

خیر اردبیلی 100 تخت بیمارستانی اهدا کرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
خیر اردبیلی 100 تخت بیمارستانی اهدا کرد

در روزهایی که کرونا در استان اردبیل بیداد می‌کند، خیر اردبیلی با اهدای 100 تخت بیمارستانی به مداوای بیماران کرونایی کمک کرد.

در مراسمی که روز چهارشنبه 12 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، گرمرودی خیر اردبیلی با اهدای 100 تخت بیمارستانی سعی کرد تا به مراکز درمانی و بیمارستانی استان در پذیرش بیماران کرونایی کمک کرده و به نوعی به یاری مجموعه جهادگر بشتابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم با قدردانی از همت و تلاش خیرین برای کمک به بیمارستان‌ها در خرید تخت و سایر تجهیزات اظهار کرد: این خیر با اهدای 100 تخت بیمارستانی سعی کرد تا بیمارستان امام خمینی و امام رضا اردبیل را در کمک‌رسانی به بیماران کرونایی کمک و یاری دهد.

بابک نخستین تصریح کرد: ارزش ریالی 100 تخت اهدای این خیر یک میلیارد و 155 میلیون تومان بوده که در بیمارستان‌های امام خمینی و امام رضا قرار است از این تخت‌ها در جهت مداوای بیماران کرونایی و در شرایط عادی برای سایر بیماران استفاده شود.

وی همچنین از اهدای یک دستگاه فلوسایتمتری برای مرکز تشخیصی بیماران سرطانی اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری سفارت ژاپن و کمک خیرین این دستگاه به ارزش سه میلیارد تومان خریداری شده تا به عنوان مجهزترین دستگاه در تشخیص و درمان بیماران سرطانی در گروه سنی کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: این دستگاه پیشرفته قادر است راه‌های سلول درمانی را با هدف ارتقا ایمنی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان در مقابله با بیماری سرطان خون به وجود آورده و به نوعی به فرآیند درمان بستری‌ها کمک کند.

نخستین همت خیرین را در کمک به حوزه بهداشت و درمان ستودنی توصیف کرد و ادامه داد: قطعا این اقدامات و حرکت‌ها برای جلب رضای الهی و کمک به خلق نیازمند است.

انتهای پیام