دوشنبه 16 مهر 1403

دارابی: آموزش استاد - شاگردی در حوزه میراث‌فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دارابی: آموزش استاد - شاگردی در حوزه میراث‌فرهنگی به صورت جدی دنبال می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون صنایع دستی، جمعی از مدیران وزارتخانه و پیشکسوتان مرمت گری در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد.

دارابی در این مراسم گفت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بیش از 10 نشست امروز و در سه روز آینده برگزار می‌شود که یک نشست در استان آذربایجان غربی با موضوع زلزله، یک نشست در یزد با موضوع سیل، یک نشست در اصفهان با موضوع پدیده فرونشست و یک نشست در فارس با موضوع بافت‌های تاریخی از جمله مهم‌ترین نشست‌های معاونت میراث‌فرهنگی است.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها باعث خواهد شد تا تلاش کنیم سواد میراثی را بالا ببریم چرا که آثار تاریخی روح هویتی هر جامعه است و نیاکان و پیشینیان ما آثاری را از خود به جا گذاشتند که بیانگر تمدن غنی ماست. این در حالی است که با برگزاری این نشست‌ها و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی، قدردانی از تلاش این افراد را انجام می‌دهیم.

وی گفت: امروز کارهای بزرگی را در حوزه میراث‌فرهنگی انجام می‌دهیم و با وجود بودجه اندک کارهای بزرگی دارد انجام می‌شود. به‌عنوان مثال بودجه ما در دو سال اخیر سه برابر شده و همچنین انجمن خیران میراث‌فرهنگی تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه میراث‌فرهنگی به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم توجه به آموزش استاد _ شاگردی است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی دارابی صنایع دستی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است