یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

خبرگزاری تسنیم

گرچه این روزها درباره مرحوم پرویز داوودی، نکات بسیاری گفته شده؛ اما به نظر می‌رسد حق او به‌عنوان دانشمندی با اشراف به مبانی علمی، و مسئولی کاردان و سلیم‌النفس ادا نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

حضور انبوه سگ‌های پرسه‌زن یا ولگرد تنها تهدیدی برای شهروندان نیست. کارشناسان حیات‌وحش نیز بار‌ها درباره حضور گله‌های سگ در زیستگاه‌های حیات‌وحش هشدار داده‌اند. آخانی دراین خصوص می‌گوید: به دلیل غذارسانی؛ جمعیت این حیوانات زیاد شده که این هم محیط زیست و حیات وحش را تهدید می‌کند و هم باعث انتقال و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

دلم می‌گیرد وقتی می‌بینم بهترین جوانان سرزمین من، به دلایلی که من و شما خوب می‌دانیم شتابان راهی غربند و غربت و دیگر خاطره‌ای برای آیندگان این سرزمین برجای نمی‌گذارند. نسیم‌ها دل‌شان از این سرزمین می‌گیرد و گون‌ها بسته پا با حسرت به کوچ آن‌ها می‌نگرند! کاش این‌طور نبود و کاش این‌طور نباشد. کاش مادرانه و پدارنه می‌توانستیم آنها را در آغوش خود جای دهیم و شیره جان‌مان را تقدیم آنها کنیم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «مرتضی طاهری» را به عنوان «مشاور وزیر در امور مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری» منصوب کرد. در متن حکم وزیر علوم خطاب به طاهری آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر در امور مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری» منصوب می‌شوید. امید است با پیروی از آموزه‌های اسلامی،...

وب‌گاه عصر ایران

مهلت ثبت درخواست وام شهریه برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 آغاز شد. به گزارش مهر به نقل از دانشگاه تهران، معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان متقاضی برای ثبت درخواست وام شهریه از تاریخ 01/02/1403 تا تاریخ 31/02/1403 می‌توانند به سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی (/https://refah.swf.ir) مراجعه کنند. این اطلاعیه می‌افزاید: با عنایت به محدودیت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی هیبت و به عبارتی قدرت بازدارندگی خودش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند مانند قبل در منطقه خط و نشان بکشد و خودش را مصون از حمله بداند.

خبرگزاری دانشجو

مهلت ثبت درخواست وام شهریه برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 دانشگاه تهران آغاز شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رسول جعفریان به بازگشت دوباره گشت ارشادها به خیابان واکنش نشان داد و نوشت: اجازه ندهید یک دایره محدود که نتیجه خالص سازی هاست، در این باره تصمیم بگیرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی، دانشجویان در اقدامی جالب، با نصب پارچه نوشت‌هایی نسبت به «عملیات وعده صادق» واکنش مثبت نشان داده و اعلام حمایت خود را ابراز کردند. در متن این پارچه نوشته ها به زبان فارسی و عبری عبارت « » یا «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید» آمده است. اجتماع وعده صادق با حضور...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسمات مذهبی هیأت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران این روزها متاثر از فضای عملیات غرورانگیز «وعده صادق» پرشورتر از همیشه در حال برگزاری است. به همین مناسبت در مراسم چند شب گذشته این هیأت قطعه تصویری «بزن سر دیو» با نوای حاج مهدی رسولی و به قلم امیرعلی شریفی منتشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شاعر و نویسنده پیشکسوت کشور با اشاره دوران فعالیت فرهنگی و ادبی بیش از 60 ساله خود از خاطره دستگیری اش توسط ساواک بخاطر حمایت از حقوق مردم فلسطین و حبس بیش از مدت مقرر محکومیتش در اوین گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت 2 و 39 دقیقه بامداد عنوان کرده است. موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی 35.79 شمالی و طول جغرافیایی آن را 57.49 شرقی در عمق 6 کیلومتری زمین در 31 کیلومتری شهر‌های روداب و ششتمد و 50 کیلومتری سبزوار عنوان شده است. زلزله "روداب" سبزوار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «جواد حقگو» استاد دانشگاه تهران بر این باور است که اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه تجاوزگری صهیونیست‌ها را باید از منظر مولفه‌های جنگ نرم نیز مورد بررسی قرار داد زیرا اشاره به پیامدهای این رویداد در بُعد نرم قدرت می‌تواند تحلیل‌های موجود را تکمیل کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه 4.2 ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.

وب‌گاه فرارو

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد: زمین لرزه 4.2 ریشتری که بامداد امروز شهر روداب، در جنوب غربی این شهرستان را لرزانده بود، خسارتی نداشته است.