سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران

وب‌گاه خبر آنلاین

صادق زیباکلام رویکرد بایدن و نتانیاهو را در باره جنگ با ایران متفاوت می داند.

وب‌گاه خبر آنلاین

امروز سومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت، سردار سیدمحمد حجازی است. فرمانده‌ای که سال‌های پایانی عمرش پا به پای شهید حاج‌قاسم سلیمانی جلوی تکفیری‌ها ایستاد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: تظاهرات حمایت و تشکر از دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بعد از نمازهای جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه سال جاری همزمان با جشن نود سالگی دانشگاه در مصلی برگزار می‌شود. کلیه دانشجویان و سازمان‌های علاقمند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند از طریق سایت اداره کل مهارت دانشگاه تهران به نشانی tcs.ut.ac.ir در بخش کار فرما و کارجو نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه 28 فروردین ماه برگزار شد. در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال 1403 انتخاب شدند. چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره 1 ماده 11 شیوه نامه انتخابات اعتراض...

وب‌گاه ورزش سه

تصمیم بابک داوری، در بازی حساس استقلال اهواز تاثیر زیادی در قهرمانی سایپا با هدایت علی دایی داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران علیرضا نورپور، استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره این تحول گفت: با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه بر موضوع اقتصادی چرخشی تاکید بسیار شده است و همچنین موضوع پسماند‌ها یک چالش بزرگ محیط زیستی است، این ایده از طرف دانشگاه تهران به پتروشیمی شازند و شرکت سیمان تهران داده شد تا با نظارت علمی دانشگاه تهران، شرکت سیمان...

وب‌گاه عرشه آنلاین

زمین لرزه ای با قدرت 3.8 ریشتر در عمق 25 کیلومتری زمین شهر فارعان واقع در هرمزگان را لرزاند. به گزارش عرشه آنلاین، دقایقی قبل زمین لرزه فارعان را لرزاند. زمین لرزه ای با قدرت 3.8 ریشتر در عمق 25 کیلومتری زمین شهر فارعان واقع در هرمزگان را لرزاند.

وب‌گاه فرارو

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران گفت: «برنامه‌های نوروز امسال، برنامه‌هایی بودند که سال‌های قبل اجرا می‌شدند و می‌گفتند این‌ها برای جامعه مضر هستند و بعد سطح پایین‌تر از آن‌ها دوباره برگشت. خب این یک ارتجاع است؛ برگشتن به یک قالبی که نفی‌اش می‌کردیم.»

وب‌گاه گسترش

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع اعلام کرد که "ارز مبادله‌ای زائران حج تمتع تخصیص یافته است" و از اواخر ماه اردیبهشت، حدود 90 هزار زائر از کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آرمین هاشم‌زاده؛ سیزده آوریل نمایش قدرتی توسط جمهوری اسلامی ایران کارگردانی شد، روسیه با حمایت دیپلماتیک خودش از ایران و پشتیبانی سیاسی خود، اسرائیل را به عنوان پسر بد برای تنبیه شدن در نظر گرفته و والدینش آمریکا، بریتانیا و فرانسه صندلی‌های ردیف اول را برای نمایش دریافت کرده اند. کشور‌های دیگر هم حضور داشتند. اما چینی‌ها کسانی بودند که احتمالاً...

وب‌گاه خبر آنلاین

ما می‌خواستیم ارتش تصفیه شود. آقای روحانی نظرش این بود که تیپ نوهد باید منحل شود. به هر جهت نوهد گارد ویژه شاه بودند. ایشان می‌گفت منحل شود؛ اما چمران می‌گفت خیر! ما می‌توانیم از این‌ها استفاده کنیم. آقای روحانی نقش موثری در تصفیه ارتش نداشت. بعید می‌دانم که با دکتر چمران هم اختلافی داشت.

وب‌گاه عصر ایران

عباس شریفی تهرانی پس از بازگشت به میهن از سال 1350 خدمت خود را با سمت استادیار در گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران ادامه داد. در سال 1354 دانشیار شد و در سال 1363 به مرتبه استادی دانشگاه تهران ارتقاء یافت.

خبرگزاری تسنیم

محققان دانشگاه تهران موفق به شناسایی و ارزیابی کارایی مایع و جامد حاصل از پیرولیز برگ نخل خرما برای کاربری در کشاورزی شدند.

وب‌گاه فرارو

نشست «آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب» عصر 28 فروردین‌ماه با حضور رضا مهدوی (آهنگساز و پژوهش‌گر موسیقی) و دکتر مسعود کوثری (استاد دانشگاه تهران) به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سه طرح پژوهشی جدید ازجمله تدوین پیش‌نویس لایحه بازنگری قانون ایمنی راه‌ها را با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، دادگستری و علوم، تحقیقات و فناوری اجرا می‌کند.