دوشنبه 30 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه فرارو

شاید هرگاه صحبت از یک نخبه ریاضی و یا دانشگاه هاروارد می‌شود، به یاد زنده‌یاد مریم میرزاخانی بیفتیم. میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه «استنفورد» بود. او در سال 2014 به دلیل کنش‌گری در زمینه «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضا‌های پیمانه‌ای آن‌ها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی اولین زن و ایرانی برنده مدال فیلدز است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حسین زمان خواننده موسیقی پاپ ایرانی 18 مرداد 1338 در تهران به دنیا آمد. 15 اسفند سال 1359 ازدواج کرد و هم اکنون صاحب دو فرزند است. از سال 1381 در جزیره کیش زندگی می‌کند.

خبرگزاری مهر

در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های ایران و روسیه، چهار توافق نامه بین دانشگاه‌های دولتی تومسک، دانشگاه کازان، دانشگاه سچنو و دانشگاه الکتروتکنیکال سن پترزبورگ و دانشگاه شریف منعقد گردید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، 8 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای از محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور خواستند که اگر خود را پاسخ‌گوی افکار عمومی نمی‌دانند، استعفای خویش را تقدیم ملت ایران کنند! متن این نامه به شرح زیر است: بسمه تعالی جناب آقای مخبر معاون اول محترم ریاست جمهوری همانطور که مستحضرید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخرانی راهبردی نوروز 1402 سال پیش رو را سال...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شورای سیاست گذاری جایزه نوآوری اجتماعی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. این جایزه بستری برای هم فکری و هم قدمی افرادی طراحی شده که تصمیم دارند جامعه را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کنند. این جایزه ظرفیتی برای توسعه زیست بومی نوآوری اجتماعی ایران به نوآوران، فناوران و کارآفرینان در مسیر پیشرفت و بالندگی ایجاد می‌کند. جایزه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدل روسی در بازار ارز ایران جواب می دهد؟ یک کارشناس اقتصادی به این سوال پاسخ داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدعلی مدنی‌زاده عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که اجرایی شدن بسته ارزی بانک مرکزی طبق مدل روسی موثر خواهد بود؟ اظهار کرد: اجرایی شدن پیمان‌سپاری ارزی بر اساس مدل روسی را خیلی غیرمحتمل می‌دانم و تحقق و نتیجه‌بخشی آن را موثر نمی‌دانم. اجرایی شدن این مدل می‌تواند از این نظر خطرناک باشد که به دولت انگیزه سرکوب قیمت ارز را می‌دهد؛ به این صورت که قیمت...

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که توئیتری‌ها در 100 روز نخست اعتراض‌های 1401، بیشترین حجم از محتوای مرتبط با این حوادث را منتشر کردند، بررسی تگ‌ها و هشتگ‌های تِرند شده از فراوانی محتوایِ ورزشی و غیرسیاسی حکایت دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ما اگر می‌خواهیم که اقتصاد مسیر صعودی را طی کند وظیفه‌داریم که اجازه دهیم تا کسب‌وکارها بزرگ شوند. کسب‌وکارهای بزرگ راحت‌تر می‌توانند مشکلات خود را حل کنند و حتی می‌توانند ایده‌های بعدی را به همراه بیاورند.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - حسین علوی: هفته گذشته مناظره‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد که تاکنون پس لرزه‌های آن را می‌توان در فضای مجازی و نخبگانی کشور احساس کرد. در یک سمت این مناظره دکتر سیدعلی مدنی‌زاده، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف و در سمت دیگر همت قلی‌زاده کارشناس سازمان برنامه و بودجه که چند سالی است در توئیتر فعال شده و نظرات متناقضی نسبت به جریان متعارف اقتصادی...

وب‌گاه خبر آنلاین

فرهیختگان نوشت: شب دوشنبه موسی غنی‌نژاد عضو هیات‌علمی دانشگاه صنعت نفت و استاد مدعو در دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف با مسعود درخشان عضو هیات‌علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی در برنامه جهان‌آرا روبه‌روی هم قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر

وضعیت دانشگاه‌های ایرانی در 10 نظام رتبه‌بندی مشهور بین‌المللی نشان می‌دهد که تعداد دانشگاه‌های کشور در این نظام‌ها رو به افزایش بوده و حتی رتبه آن‌ها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

خبرگزاری تسنیم

درحالی‌که انتظار می‌رفت گفت‌وگوی شب گذشته دو چهره شناخته شده و اقتصاددان حاوی مطالب قابل توجهی درباره مسائل اقتصادی کشور باشد اما نشان داد که فضای آکادمیک ما تاحد زیادی از حوزه حکمرانی عقب‌تر است.

وب‌گاه مشرق نیوز

کسانی که بعد از این دیدار، یک کلیدواژه «رفراندوم» را در رسانه‌های زنجیره‌ای‌شان برجسته کردند، درخشش مردم‌سالاری حقیقی را در همین دوساعت و نیم ندیدند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: در حالی که توئیتری‌ها در 100 روز نخست اعتراض‌های 1401، بیشترین حجم از محتوای مرتبط با این حوادث را منتشر کردند، بررسی تگ‌ها و هشتگ‌های تِرند شده در تلگرام و اینستاگرام از فراوانی محتوایِ ورزشی و غیرسیاسی حکایت دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

موسی غنی‌نژاد در مناظره با مسعود درخشان گفت: نظام اقتصادی ایران حاکم بر ایران دارای مشکل جدی است. نظام فعلی در فردای انقلاب اسلامی شکل گرفت.