یک‌شنبه 6 آبان 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مدرسه تابستانه رستا ویژه‌ی دانش‌آموزان ورودی پایه دهم تا دوازدهم کل کشور، به شکل دو کارسوق مجزای مجازی و حضوری برگزار می‌شود. رویداد مجازی از 2 تا 4 شهریور در بستر پلتفرم تعاملی و رویداد حضوری از 8 تا 10 شهریور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. کارگاههای علمی ارائه شده در مدرسه تابستانه شامل مباحثی در حوزه‌های ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره ماجرای تصویب محرمانه سهمیه انتقال فرزندان هیات علمی توضیح داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

متهم به قتل موفق به کسب رتبه 400 کنکور سراسری شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: سفره آموزش عالی کشور خیلی گسترده شده و بودجه دولتی توان غذا دادن به این همه مهمان سر این سفره را ندارد، بنابراین باید سفره آموزش عالی کوچک شود تا بتواند به دانشگاه‌های اصلی بهتر برسد.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه شریف گفت: در حوزه مسکن نخبگان اقدامات خوبی را شروع کردیم و امیدواریم با همکاری بنیاد ملی نخبگان اولین مجتمع استاد - نخبه را در منطقه وردآورد تهران در منطقه 22 ایجاد کنیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: توان دانشگاه شریف در حوزه تحقیقات دفاعی بیش از ارجاعات فعلی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اتحادیه انجمن‌های انرژی ایران با بیان اینکه میانگین مصرف بنزین خودروهای ایرانی برای 100 کیلومتر 8.9 لیتر و برای خودروها در اروپا 4 لیتر است، گفت: به عنوان راهکار میان مدت می‌توان با ایجاد تنوع در سبد سوخت و استفاده از پالایشگاه های فراسرزمینی مدیریت مصرف انرژی را در کشور انجام داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف در نشست خبری که امروز برگزار شد، گفت: ناحیه نوآوری شریف یک منطقه 40 هکتاری است که توسط شهرداری به عنوان ناحیه نوآوری شریف شناخته شده است که با سایر پارک های علم و فناوری متفاوت است. وی افزود: این ناحیه در بخشی از شهر است و قرار است که مردم در آن زندگی کنند. جلیلی ادامه داد: اگر دانشگاه شریف در این ناحیه نباشد...

خبرگزاری مهر

رتبه بندی سال 2022 شانگهای منتشر شد و 11 دانشگاه ایرانی در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره ماجرای تصویب محرمانه سهمیه انتقال فرزندان هیات علمی توضیح داد و گفت: چنین چیزی صحیح نیست و مخالفتم با امتیاز فرزندان هیات علمی را تکذیب می کنم.

وب‌گاه فرارو

افزایش جمعیت دانشجویی و گسترش پدیده مدرک‌گرایی بازاری به نام پایان‌نامه‌نویسی به راه انداخته که اتفاقا تجربه و توان بالایی را هم می‌طلبد. در این میان برخی از استادان دانشگاه وارد این بازار شده‌اند و با نوشتن پایان‌نامه برای دانشجویان هم کار آن‌ها را راه می‌اندازند و هم درآمد خود را از این راه افزایش می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همزمان با اعلام آثار منتخب بخش فیلم ملی یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی «امید»، هیات انتخاب این بخش از سوی دبیرخانه جشنواره معرفی شد.

خبرگزاری مهر

ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی پوشاکی شده‌اند که خاصیت ضدتعریق دارد. این پوشاک دارای سوپر جاذب ضد بوی عرق است و مخصوص افراد هایپرهیدروزیس و افرادی که نسبت به رد تعریق روی پوشاک خود حساس هستند، طراحی شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیم پنج نفره ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی جواد ابراهیمی بروجنی موفق به کسب رتبه یازدهم از مسابقات بین‌المللی ریاضی از بین 100 تیم شرکت کننده در این مسابقات شدند. مسابقات I.M.C معتبرترین مسابقات بین‌المللی ریاضی در سطح دانشجویی است و همه ساله تیم‌هایی از برترین دانشگاه‌های جهان در این مسابقه به رقابت می‌پردازند. تیم ریاضی دانشگاه صنعتی...